Apple tv och en panasonic 4k spelare.
Apple TV så länge jag kan minnas och egen IPTV med Sappa's digitala utbud som streamas från en server med tv-kort i källaren.
Körde Dreambox när jag bodde i Sverige. Hade då hela Comhems utbud med allt + Viaplay för 99kr i månaden. (Jag jobbade för Viasat på tiden så vi hade rätt bra förmåner.)
Nu kör vi TV hemma i sovrummet där vi tittar mest. I vardagsrummet har vi chromecast, men vi tittar typ aldrig där.
Nu när jag är i Sverige så har jag 65" tv med TV eller 42" eller 2 x 34" 4k skärmar på kontoret som jag kan titta på.
Linjär-tv är bara att glömma. Det blir youtube premium eller egen host med Plex/Jellyfin.
Linjär tv och text-tv (377) ![]()
Tele2play via iPad när jag jobbar helger och nätter.
Har dock alla världens streamingtjänster, ser ut så på kontot åtminstone…
Samma lika. Samt iPad används flitigt som extra tv både i hemmet men främst på resande fot.
Hur tittar du på TV?
Med ögonen såklart ![]()
Skämt åsido, ATV4K rätt in i tvn för min del ![]()
Apple TV till 99%. ! procent box via Allente. Hustrun gillar dock att ha på internationella nyhetskanaler som CNN, BBC och CNBC i bakgrunden via boxen. Så familjen kommer upp i några fler procent via box.
Tittar på oftast på enklare tv (typ sitcoms) via min iPad, annars blir det Apple TV:n i vardagsrummet.
I sällsynta fall blir det linjär-tv via kabel-tv-nätet. ![]()
I sommarhuset blir det lite mer linjär-tv, mest för den sitter på väggen framför sängen. ![]()
Endast AppleTV
Inbyggda Google TV på vår TCL i vardagsrummet och en Chromecast med Google TV i grabbens rum.
Kom på att jag vid några enstaka tillfällen kollar via min MPB.
ATV
Telia box som inte använder
LG Web OS som vi inte heller använder. Det är väl inget större fel på Web OS förutom att det är segt, mycket segt...
35% Samsung TVs inbyggda system
30% Surfplatta
20% Philips TVs inbyggda system
5% Nvidia Shield
5% PS5
5% Dator
TV
Lite som när iPhone kom, mycket smidigare än det som fanns innan. Meeen saknar några funktioner. Hoppas på 26:an.
Ibland tittar jag via iOS /mac os.
Många här i tråden som skriver
menar ni att ni ser på en rektangulär TV? ![]()
Fast det inte många runda eller kvadratiska TV:s ![]()
Jag menar det, varför man skriver att man har en rektangulär. ![]()
Många äldre tv hade ju konvext glas och rundade hörn, så det är väl lika viktigt att förtydliga rektangulariteten så väl som att man har färg-tv och platt-tv.
På min iPad mini när jag får en stund över. TV:n hemma är för det mesta avstängd, om jag inte kör Switch på den eller om frugan vill följa Blåvitt eller Frölunda.
tv hub 2 från tele2
tyvärr så har jag 1 år kontrakt med tele2 som har höjt priserna
betalde 1700 för bredband mobil och tv nu kostar hela kalaset 3400kr