Teknikveckan frågar – har du en robotdammsugare hemma?

Måste den vara inkopplad i husets vatten system eller kan man fylla tankarna själv och den varnar när det börjar bli tomt?

Man kan fylla själv :slight_smile:

1 gillning

Är det Dreame L10s Ultra Gen 2 som gäller idag? Verkar som att Roborock är sådär?

De är väldigt likvärda, jag har varit nöjdare med Roborock än med Dreame tidigare. Sen beror det på vad du vill ha, har du högre lister hemma så har både Roborock och Dreame robotar som kan ta sig över dem.

Inga höga lister endast låga trösklar. Musse verkade gilla Dreame bättre än Roborock och han hade ju haft några stycken. Dreame's klippare funkar ju riktigt bra men detta är ju inte riktigt detsamma. Vi har som sagt mycket saker på golven men funderar på om man skulle testa en robot. 5,5K verkar ju överkomligt även om det skulle visa sig att det inte funkar så bra hos oss. Kan ju bli så att lite prylar försvinner från golvet om detta underlättar vardagen. :joy:

4 gillningar

Han har läst specen och sett att accelerationen är högre på pappret :disguised_face:

Aha, då förstår jag varför han har Foppa tofflor med bumpers inomhus. :joy::joy:

1 gillning

For de pengarna får du ingen bättre robot. @Esse länkade nån budgetvariant av den som låg på runt 2k men jag skulle nog säga kör på en L10S Ultra.

1 gillning

Budgetvariant brukar betyda problem. :joy:

Kan man överleva avsaknad av roterande mopp så här Komplett.se en sjukt bra kampanj nu på Dreame D10 (med station för dammpåse) 2290 SEK.

https://www.komplett.se/product/1307461/hem-hushaall/dammsugare-rengoring/robotdammsugare/dreame-d10-plus-gen-2-robotdammsugare-vit

Hade jag inte haft en Dreame E30 Ultra, så hade jag slått till :grin:

1 gillning

För oss är det mopp som gäller.

Låter lockande. Helt ointressant med mopp då vi har mestadels trägolv

Klickade hem en Dreame L10s Ultra Gen 2. Verkar slut överallt just nu men skulle få en i slutet av månaden från Amazon.

4 gillningar

Nackdelen med de stora basstationerna är att det inte går att gömma under en soffa :face_with_peeking_eye:

Kär också med städ varannan vecka. Plus fönsterputsning åtminstone en gång per år.

Har två katter som hårar och en 11-åring som smular ordentligt så en robot är nödvändig som komplement. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Hade vi djur tror jag vi hade funderat på städning varje vecka före robotdammsugare..:grin: Men förstår poängen. Jag har fått för mig att vårt hus är svårt för en robot, tre våningar och ganska mycket prylar på golvet i form av möbler och lampor och diverse prydnadsföremål. Allt detta i ett förhållandevis litet hus.

Klassisk = frugan :sweat_smile:

1 gillning

Svar Nej
har hemtjänst som tar tag i dammsuga runt

Exakt. :joy:

Skulle ha behövt daglig städning för att hålla päls och smulor på en rimlig nivå. Två norska skogkatter med ljus päls är suboptimalt ur städsynpunkt.

Största problemet är att hantera hår och smulor i soffan. Funderar på att komplettera med en liten batteridriven handdammsugare, men har inte kommit till skott än. Vill att den ska vara liten och smidig, men samtidigt inte helt värdelös sugförmåga. Gissar att det kan vara svårt att hitta en produkt som man blir nöjd med.

1 gillning