Teknikveckan frågar: Har du bestämt dig hur du ska rösta i valet?

Från sajten:
image
Bilden är skapad av AI.

Om du har några sociala medier så har du nog märkt att det fullkomligt har exploderat med politiskt innehåll från alla partier som nu gör allt för att smutskasta varandra och få sig själva att se ut som Guds gåva till världen. Det är pajkastning, terroristkaos och Maggan vill att vi ska byta bank om de höjer räntan. Med andra ord är allt som det ska vara i svensk politik och nu börjar dagen närma sig.

Det är söndagen den 13 september som alla svenskar ska bege sig ut och rösta på det parti man vill ska leda Sverige i fyra år framåt så dagens fråga till er är om ni har bestämt er för vilket parti ni ska rösta på?

Har nog troligen bestämt mig, men brukar hålla för mig själv vilket parti det blir. Blir nog en förtidsröstning igen. I nödfall kan man ändra sig vid valdagen. :slightly_smiling_face:

Kommunval, Ja. Regionval, troligen. Riks inte ännu :blush:

Vilken sida fast inte vilket parti…

Har sållat bort de jag INTE kommer rösta på i alla fall. Återstår 2-3 partier att välja på :wink:

japp :cowboy_hat_face:

Finns det något att rösta på?

2 gillningar

Själv fortsätter jag på samma parti som jag alltid har röstat på genom alla år. Moderaterna. Tycker de har gjort ett bra jobb dessa fyra år jämfört med andra sidan som mest bråkade under sin mandatperiod och inte kom fram till så mycket alls. Känns som de är lika oense om allt denna gång så det blir nog politiskt kaos i fyra om de ska fram och härja igen.

7 gillningar

De kallas valsedlar! :smiley:

Men de röstar man väl med och inte på? :joy:

1 gillning

Problemet är att vi har blockpolitiken. En röst oavsett block gör att man får "andra" partier på köpet.

Har väldigt svårt för tuffe Uffe som person, och då utan att ha med hans jäviga förehavanden i ekvationen.

Brukar rösta S men vet inte om jag ens ska rösta i år.

Lockas inte av något parti och det känns mer och mer som att många ser valet som ett motval. Blockpolitiken är ingen höjdare.

Att M utlovat ministerposter till SD känns inte bra och jag är inte så förtjust i V heller, som man riskerar att få på köpet i andra blocket. Troligen får dock V mindre inflytande i sitt block än vad SD skulle få som största parti.

Ja.

Det ”röda blocket” är väl inte ens överens om de har ett block eller inte?

Jag tycker det blir spännande med L, kommer folk våga stödrösta? För är det för få så har de ju ändå bara slösat sina röster?

Ja. Som utlandlandssvensk så får jag ju bara rösta i riksdagsvalet så det blir lite mer ideologiskt än praktiskt. Jag hade en rimlig idé om var jag stod och gjorde några valkompasser som bekräftade det i sakfrågorna också.

Nästa torsdag tänkte jag gå till det relativt nyöppnade honorärkonsulatet i Boston och rösta, roligare än brevröstning.

Ja

Självklart. Jag svänger inte runt hos olika partier bara för att de lockar med valfläsk. För mig gäller det ideologiska. Vad för slags samhälle jag vill ha för mig och mina medmänniskor, och där finns det bara ett val, för mig.

1 gillning

Nu kom de och knackade dörr för att prata om vilka frågor vi tycker är viktiga här i området.

Jag: ”Jag har inte tid att prata just nu, men jag kommer att rösta på er.”

Fick tummen upp.

Är Jehovas med i valet? :joy:

2 gillningar