Tävling – vinn skärmskydd, skal och en powerbank till din nya iPhone 16!

Från sajten:
image

Idag lanserades iPhone 16-serien och för att fira lite extra kör vi idag igång en tävling på Teknikveckan där du kan vinna både ett skal, skärmskydd och en powerbank från Zagg/Mophie och nedan kan du ta en djupare titt på vad du kan vinna.

Crystal Palace Lite Snap

Om du har valt en fin färg på din nya iPhone så slipper du täcka över den med Crystal Palace Lite Snap som är ett transparent skal med stöd för MagSafe. Det ska ge telefonen ett bra skydd och det ska inte heller bli gult efter en tids användning som många andra transparenta skal på marknaden. Skalet har testats upp till fall från 2 meter och det går helt runt kanterna på din iPhone 16 och priset ligger på 339 kronor.

Glass XTR4

Glass XTR4 är ett skärmskydd i premiumklassen och det är ett av de mest avancerade skärmskydden på marknaden som kommer utrustat med grafen, ett av världens starkaste material och ska klara ett par ordentliga stötar så skärmen på din nya iPhone 16 håller sig hel och ren. Skyddet har även EyeSafe-teknik som filtrerar bort blått ljus från skärmen så det blir lite snällare för ögonen. Glass XTR4 är även enkelt att montera själv med den medföljande EZ Apply-installationsbrickan, skyddet kostar 569 kronor.

Powerstation plus

Powerstation plus är en powerbank som har ett internt batteri på 10 000 mAh vilket räcker till att ladda din iPhone 16 två gånger med en totalt effekt på 30 watt. Den har två integrerade kablar, USB-C och Lightning direkt i powerbanken så du slipper tänka på att ta med dig separata kablar. Båda kablarna är även förstärkta och flätade och och det går fint att ladda flera enheter samtidigt. Powerbanken ska ha en fin premiumkänsla och det finns även en LED-indikator som visar laddningsstatus och aktuell batterinivå, prislappen ligger på 849 kronor.

Så hur tävlar jag?

Det enda du behöver göra för att hoppa på tävlingståget är att bjuda på din mest episka mobil-massaker (du vet, den där gången du tappade mobilen i toaletten, fick hjärtstillestånd, men ändå dök efter den som om det var en nationalskatt – eller kanske när nuvarande mobilen fick ett ofrivilligt flygtest från balkongen). De vildaste, sjukaste, “det-här-kan-inte-vara-sant”-berättelserna om hur din telefon tog skada tar hem vinsten! Kommentaren görs på vårt forum så klicka på kommentera nedan och berätta din berättelse, sedan kontaktar vi vinnaren på måndag direkt på forumet i ett privat meddelande, lycka till!

Värt att notera att skalet och skärmskyddet enbart passar till iPhone 16-serien, inga tidigare telefoner.

Tack till Zagg/Mophie som står för vinsterna i tävlingen!

1 gillning

Och tyvärr @Esse så får du inte vara med att tävla. Annars hade du nog vunnit med god marginal.

4 gillningar

Min värsta historia var när vi i en ledningsgrupp satt och suktade efter en nyligen presenterad iPhone. Jag var mest taggad men hade nästan ett år kvar på mitt kontrakt på en HTC Diamond.

Jag går på toaletten under en paus och tappar telefonen i klinkergolvet så att det inte fanns en smula kvar av skärmen.

Jublet och misstroendet i ledningsgruppen när jag kom tillbaka var som när två vädersystem möter varandra. Jag försökte förklara hur det hade gått till, men trovärdighet noll.

Hur som helst blev jag först med en iPhone på firman..:blush::sweat_smile:

9 gillningar

@MrMustang bör inte heller få tävla då han har ett sådant sug efter dessa produkter att man kan misstänka att han skulle göra otillåtna saker för att komma över dessa priser. :joy::joy:

2 gillningar

Men han har aldrig skadat någon heller :sweat_smile:

Tror det var dagen innan 7S släpptes som min 7a låg på kommoden när jag duschade efter en träning, det ringer och telefonen vibrerar av kommoden, ner i klinkersen och skärmen spricker :sweat_smile:

Samma grej hände några år senare med min XS Max, fast då bodde vi i huset och denna gång sprack baksidan istället :sweat_smile:

3 gillningar

Tänkte mest om han tankade bilder på nätet för att övertyga. :joy::joy:

En gång i tiden beställde jag två Samsung Galaxy Note 7 till mig och min fru. Vi var väldigt exalterade och väntade med spänning på leveransen. Köpte tillbehör på Amazon som om det inte fanns någon morgondag. Vi hade förhandsbeställt den och väntade ivrigt på att den skulle dyka upp i brevlådan. Varje dag kollade vi leveransen men ingen Note 7 syntes till.

Tiden gick och ingen telefon visade sig tills rykten kom och sedan verkligheten att det var en tickande bomb :grimacing:

Fick aldrig någon ny Samsung den gången :blush:

3 gillningar

Mitt bidrag till tävlingen var ganska enkelt att välja bland. Telefonen jag hade var en Samsung Galaxy S6 Edge+ och året var 2016.

Jag hade under ett tag haft lite problem med värmeutvecklingen på den telefonen och den blev brännande het när den laddades, det var dock inget jag lade nån större vikt vid utan jag fortsatte att använda den som vanligt.

Sommaren 2016 åkte vi till Rhodos med familjen och jag hade naturligtvis med min S6 Edge+ som förövrigt hade en ruskigt bra kamera jämfört med konkurrensen på den tiden. Som alltid blev telefonen väldigt varm vid laddning men under denna resa skulle det bli annat och jag skulle bli utan telefon större delen av resan…

Vi hade ganska höga temperaturer denna semester, även nattetid och ingen AC på vårat hotellrum. Jag och sambon vaknade under tredje natten av att det luktade rök och bränt i rummet. Naturligtvis var det min Samsung Galaxy S6 Edge+ som gav ifrån sig rök och den var precis på gång att fatta eld när jag fick loss den från laddaren och lyckades kylas ned den med hjälp av en medtagen portabel liten handfläkt. Har aldrig sett ett sådant svällt batteri än idag.

Jag kontaktade Samsung dagen efter ifrån Grekland och bifogade bilder på telefonen. När jag kom hem låg en ny Galaxy S7 Edge på postombudet som Samsung ersatte min telefon med. Så lite tur i oturen får jag ändå säga att denna händelse slutade i, även om jag tyvärr inte kunde fota så mycket ifrån den Rhodos-resan! :smiley:

//Gustav

2 gillningar

Har bara haft en trasig skärm en gång. Min iPhone 4S gled ur fickan och landade på en mjuk matta nedanför soffan. Till min förvåning så hade skärmen spruckit.

Mitt eget bidrag till tävlingen är obefintligt, men polaren skulle öppna en öl med sin nya iPhone 4, slutade med att skärmen sprack och ölen förblev oöppnad :sweat_smile:

2 gillningar

jag har aldrig haft sönder en telefon i hela mitt liv ! tills i måndags , då skulle jag och grabben cykla hem från träningen han hade inga fickor så ja så , ja tar den åt dig … ups…

1 gillning

Enda skärmen jag spräckt var på en Sony Xperia Compact. Var i Thailand på ön Koh Tao. Tappade telefonen i golvet och skärmen rök direkt. Var bara att köpa en ny telefon. Blev en LG G3, det var en riktigt bra telefon det med. :slight_smile:

1 gillning

Perfekt timing för att köpa en 16 alltså :blush:

haha japp kan man tycka , men i år e första gången sen 4s ja inte byter , finns INGEN anledning och byta , köpte en 12a för en 5 hunka av en polare så han fick en ny direkt :man_shrugging:t2:

1 gillning

Hade HTC Desire. Höll på att flytta och konkade ut en gammal tjock-tv, widescreen. Skulle gå ett par hundra meter till sopprummet.
Smärtan i armarna var värre än att spendera en helg med svärmor.
Tappade greppet. Tog emot tvn med vänster lår. Fick ett blåmärke som kunde synas från månen och en böjd och spräckt telefon som agerade pålägg i dubbelmackan mellan tvn och låret.

2 gillningar

Skulle fira mina föräldras gemensamma 50-årsfest och min mamma bad mig ta med fryst flädersaft till välkomstbålen som hon hade fryst i en plastförpackning. Jag la ner saften i en plastpåse tillsammans med mina nycklar och min mobil vid den tiden som var en Ericsson T20. Kom till festlokalen och hängde av jackan och påsen på en krok.
8 timmar senare när jag skulle hem så har saften smält, plastburken höl inte tätt men det gjorde i detta fallet plastpåsen så där i ligger min mobil och simmar i sötsliskig koncentrerad saft. Det gick inte att få liv i den mobilen något mer efter det.

2 gillningar

Nu har jag ingen iPhone 16, men när jag precis införskaffat en iPhone X skulle jag in på dåvarande Mediamarkt i Sundsvall för att köpa ett skyddsskal till den, när jag stiger ur bilen utanför affären glider luren ur min ficka ock studsar i asfalten.

Jag blev inte lyckligare av detta. :expressionless:

1 gillning

Fipplade med telefonen i händerna, så där som en hal tvål och den faller mot marken.
Reflexen kickar in om att lindra fallet mot marken med foten.
Det där som skulle lindra fallet, motsvarade istället en frispark

3 gillningar

Inte jag, men min fru har lyckats ploppa ner en telefon i en toalett :toilet:
Hon har berättat att hon egentligen var för liten för egen telefon men fick låna pappas för en kväll. Handbollslaget åkte på bussresa för att se handbolls-EM och det var ju bra att ha en telefon så att de kunde nå varandra. Telefonen låg mestadels i väskan, hon var ju rädd att den skulle bli snodd. Vid ett toalettbesök skulle hon dock kolla om någon hade ringt. Telefonen togs upp och den hann knappt landa i handen innan hon tappade den - rakt ner i toaletten som hon inte stängt locket till. Som tur var hade hon i alla fall spolat :smile: Telefonen tvärdog direkt och någon kontakt med föräldrarna var inte möjlig. Det fanns kompisar och ledare med så kontakten kunde lösas så småningom. Men telefonen, den plockades upp ur toaletten, torkades under handtorken och lämnades in på service. Den blev dock aldrig sig lik igen…

1 gillning

Har hänt mig med, att ha "tappat" en telefon i toaletten. Gjorde mina bestyr, spolade, hade lite för små fickor och där i låg en Samsung S10+ som åkte ner i toaletten. Eftersom det var en Samsung överlevde den doppet i toaletten såklart och efter en dusch så fungerade den precis som vanligt och gör än idag, telefonen är nu i min mors ägor och fungerar lika bra som när den var ny.

@pao skickar du betalningen? :wink:

4 gillningar