Tävling: Är vi sämst på att bygga LEGO?

Hur hittade du tävlingen?

Jag tycker bara det är kul med nya regelbundna medlemmar!
Men jag skulle tippa på att 95% av dom som reggat sig för detta inte kommer skriva igen, men jag hoppas jag har fel.

2 gillningar

Jodå, snart dags för årets adventskalender ju :joy:

Det låter bra, alltid kul med nya medlemmar. Välkommen in i värmen.

2 gillningar

Haha just det… då dyker det upp hutlösa mängder folk.

1 gillning

Skulle killgissa på runt 11 timmar.

Ja jösses vilken action det är i tråden. Skoj att tävligen verkar vara fejk eller så söp någon till det igår.

Varför verkar det vara fake?

Jag tror han tänker på den tidsoptimistiska copywriten som satte 3/11 som slutdatum när tävlingen avslutas i morgon den 5 november. Uppdaterar nu.

Ok jag trodde att han menade t e x att ingen vinnare var utsedd. Man kan ju inte förvänta sig att detta sker samtidigt som deadlinen går ut. :joy:

Får väl ”bidra” med en tid då jag var bäst på Lego som 12-åring! Nu 16 timmar.

I och med att det är cirka 20 år sedan jag byggde med barnen när de var små tror jag att det haft lika många timmar ungefär, alltså 20. Men det är kanske som att cykla, man kan det bara man provar igen!

Eftersom att jag alltid bygger med min 10 åriga son så skulle det ta kanske 20 timmar.
Vilket bara är bra. Det innebär bara mer tid tillsammans :slightly_smiling_face:

Vilket bygge!
Min son vill inget hellre än att bygga Lego. Sitter klistrad jämt i legobitar.
Vi fixar det på 6.15 h.

Med hjälp av min legotokiga 5-åring får vi ihop den på en långhelg om vi får jobba ostört, ca 27 timmar. Utan hjälp går det kanske fortare...

Tror bygget skulle vara klart på en helg. Gissar några timmars aktiv byggtid. 6 h kanske. :slight_smile:

6-7 timmar effektiv tid. Med hjälp av 7årig legoexpert kanske lite snabbare.

Det där klarar jag och grabben på 5h!

Detta är en väldigt avancerad byggsats så jag tror som ensam byggare exkl raster
14 H

Med hjälp av min son så kanske 10 men varje del måste ju oftast slutföras innan nästa så inte så mycket fortare än att göra det själv...bara trevligare tillsammans :wink:

Oh, detta skulle jag lämna över till min 9åring här hemma. Han skulle betat av detta på en 8h easy.