Tävling: Är vi sämst på att bygga LEGO?

Annons från Webhallen:
image

Vi fick några riktigt feta bilbyggsatser av LEGO som vi tänkte bygga och pryda hyllorna med på kontoret! Tanken var att ha alla klara innan vi kickar igång vår feta LEGO-kampanj, men efter 10 timmar så sitter vi här med en halvklar LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37. Vi kommer aldrig hinna bygga klart alla byggsatser.

Är vi tidsoptimister eller sämst på att bygga Technic-LEGO?

Oavsett svaret på den frågan så är det tydligt att vi är bättre på att sätta ihop grymma Lego-kampanjer än att montera byggsatserna. Därför tycker vi att en lycklig läsare på Teknikveckan ska få chansen att bygga ihop en LEGO Technic 2022 Ford GT 42154.

Under tiden fokuserar vi istället på årets LEGO-REA på Webhallen, för oss lite större barn! ;)

SPANA IN ALLA BYGGSATSER PÅ REA FRÅN LEGO!

Så deltar du i tävlingen!

Kommentera hur många timmar du behöver för att bygga ihop en LEGO Technic 2022 Ford GT 42154, värde 1 099 kronor!

Tävlingen avslutas söndagen den 5 november. Vinnaren koras måndagen den 6 november och kontaktas via kommentarsfältet så håll utkik!

9 gillningar

4,5 timmar gissar jag på att det skulle ta. :slight_smile:

7,5 timmar gissningsvis men Ford bygger man ju inte, de skrotar man. :joy:

1 gillning

Nämnda Lamborghini tog mig 10 månader att bygga, men Forden borde gå snabbare, halva tiden gissar jag på så 5 månader i så fall! :yum:

Rent spontant skulle ja gissa 10-12 timmar någonstans. Tiden går fort när man sitte rock bygger de där lite större satserna.

Lägger man manken till så går det kanske på en arbetsdag, kanske med nån övertidstimme, så jag säger 8-9 timmar. Men att skohorna in dessa timmar bland livets övriga måsten så såsom barnlogistik, träning, storhandling, däckbyten, bubblanhäng osv så är man nog uppe i 3-4 veckor i kalendertid innan det är klart :sweat_smile:

1 gillning

Jag tänker att det borde ta 5,5 h, då tänker jag att jag är något rappare i lederna än @RolexJocke, samt att jag inte skulle färgsortera allt innan jag börjar :wink:

10 timmar gissar jag. Ett tag så var jag ambitiös och använde HoursTracker för att få koll på hur mycket tid det tog.

Apollo är Saturnus V

HoursTracker är den bästa appen som jag har hittat för att hålla koll på jobbade timmar. Använder den hela tiden professionellt.

6,5h

Klart att ni inte har tid att bygga Forden. Det står ju 18 år + på kartongen :man_shrugging:

Eftersom jag är flink i fingrarna så hade jag nog klarat det på kortare tid! :beers:

Men eftersom jag har tre barn så kan jag inte vara mer exakt än så!

5,5h

7,5 timme

Lambon tog mig ca 18 timmar, Ford GTn har jag haft ögonen på ett tag men inte slagit till. skulle tro eftersom den är mindre än Lambon att den skulle kunna ta en 6-8 timmar ish!

Skulle få bra ”hjälp” av 2 små barn så antar mellan 4h och 10år :smile:

1 gillning

Inte byggt lego sedan dottern var liten så säkert 20 timmar :slight_smile:

Byggde Ferrari F1:an på 10 timmar så tippar nånstans där

Jag skulle behöva 31tim och 53min

Det är 9 åringen hemma som är Legokung. 1 helg. 2 h fredag, 5h lördag och 6h söndag.
Så 13 inspelade timmar som frugan sen klipper ihop och läggs upp på grabbens Lego Youtube. Heja heja

Hmm. Ändring efter att ha kollar närmare. Stryk söndagen och en del av lördagen.
Total byggtid 6 timmar.

Eller snabbare. Hogwarts tog 2 helger.

Cirkus 14h gissar jag på skulle behövas!