Vi fick några riktigt feta bilbyggsatser av LEGO som vi tänkte bygga och pryda hyllorna med på kontoret! Tanken var att ha alla klara innan vi kickar igång vår feta LEGO-kampanj, men efter 10 timmar så sitter vi här med en halvklar LEGO Technic Lamborghini Sián FKP 37. Vi kommer aldrig hinna bygga klart alla byggsatser.
Är vi tidsoptimister eller sämst på att bygga Technic-LEGO?
Oavsett svaret på den frågan så är det tydligt att vi är bättre på att sätta ihop grymma Lego-kampanjer än att montera byggsatserna. Därför tycker vi att en lycklig läsare på Teknikveckan ska få chansen att bygga ihop en LEGO Technic 2022 Ford GT 42154.
Under tiden fokuserar vi istället på årets LEGO-REA på Webhallen, för oss lite större barn! ;)
Lägger man manken till så går det kanske på en arbetsdag, kanske med nån övertidstimme, så jag säger 8-9 timmar. Men att skohorna in dessa timmar bland livets övriga måsten så såsom barnlogistik, träning, storhandling, däckbyten, bubblanhäng osv så är man nog uppe i 3-4 veckor i kalendertid innan det är klart
Jag tänker att det borde ta 5,5 h, då tänker jag att jag är något rappare i lederna än @RolexJocke, samt att jag inte skulle färgsortera allt innan jag börjar
Lambon tog mig ca 18 timmar, Ford GTn har jag haft ögonen på ett tag men inte slagit till. skulle tro eftersom den är mindre än Lambon att den skulle kunna ta en 6-8 timmar ish!
Det är 9 åringen hemma som är Legokung. 1 helg. 2 h fredag, 5h lördag och 6h söndag.
Så 13 inspelade timmar som frugan sen klipper ihop och läggs upp på grabbens Lego Youtube. Heja heja
Hmm. Ändring efter att ha kollar närmare. Stryk söndagen och en del av lördagen.
Total byggtid 6 timmar.