Tävling: Är vi sämst på att bygga LEGO?

Om jag bygger själv är jag glad om jag grejar det på 12 timmar men om jag kallar in förstärkning i form av en femtonåring så går det säkert att kapa en eller ett par timmar​:wink::grin: Slutgiltigt svar: 9 timmar.

Whoaw.

För mig med stark support, alternativt aktiv motverkan, av våra barn skulle det helt klart ta 42. Antagligen 42*n

En heldag skulle jag gissa, ca 9 h effektivt byggande.

Ca 8-9h om jag skulle bygga själv, men denna skönheten hade jag lätt byggt ihop med dottern som älskar lego, då hade vi nog landat runt 15-20h

5 timmar

Lär behöva ca 10 timmar! :joy: men riktigt roligt och dröm att få göra! Har gjort en hel del tillsammans med min grabb och han skulle vara överlycklig över denna!

Cirkus 20 timmar tippar jag med bonusbarnens hjälp. Samtliga bilintresserade och älskar LEGO, tyvärr är det på tok för dyrt för att kunna köpas ur egen ficka!

Skulle nog lägga cirka 22 timmar sammanlagt mtilldammans med mina ungdomar 18 och 15 sist byggde vi HMSHood som tog rejält med tillsammanstid :star_struck:

Ca 5 h utan barnens hjälp, ca 8 h med barnens hjälp

Hade varit kul att vinna dock.

Med tidtagning, lätt under 5 timmar. Njutningsfull tid, en helg.

5h, förhoppningsvis mer, skulle inte vilja rusha. Ta det lugnt och njuta bara :slight_smile:

haha va händer !! så många nya poster från nya ”användare , mitt i prick el e de en bugg oxå :smiling_face:

Mycket nytt folk som är sugna på Lego. :joy::joy:

We are the robots?! :slight_smile:
german art GIF by hoppip

Tog mig 9 timmar för 911 så denhär borde ta 6-8

Beror på scenario!
Om jag bygger helt själv, gissar jag på 12 timmar. Kan hända att jag påbörjar och går ifrån kort stund, ser min fru bygget så är det färdigbyggt när jag är tillbaka av någon anledning som att hon är the Flash.
Kommer min son på 6 år förbi så tar bygget tillsammans 18 timmar. Skulle dock min andra son på 4 år komma så demoleras bygget och man får börja om på nytt.

Jag skulle gissa på ca 10 timmar, uppdelat på 2 dagar. Man vill ju inte stressa igenom ett bygge, det är ju njutning av att bygga också, även om man vill ha det klart fort och se resultatet!

8h34min inklusive lunch.

Jag glömde räkna in lunch i min tidsåtgång, är det rimligt att lägg på 2 timmar? Kan ju vara kö i drive thru då detta är jättepoppis. :joy::joy:

1 gillning

1458 bitar ...... 6 1/2 timme