Tacos i alla dess former

Nä, less is less, här iallafall. Kul att ha många valmöjligheter att kunna variera med.

Här har vi en blandning av @xms67 och @Zop. Utöver det brukar man kunna hitta rostad lök, riven halloumi, svarta bönor och riven parmesan. Vi kör fraiche istället för gräddfil.

1 gillning

Kul att läsa vad ni andra har och få inspiration till nästa tacoskväll.

Jag känner en som absolut ska ha jordnötter till tacos men det fungerade inte för mig.

1 gillning

Jordnötter är najs. Så även pinjenötter, pesto, solrosfrön, marinerade vitlöksklyftor, oliver, mozzarella, äpple mm.

Jag brukar ha riven ost på det mjuka skalet och micra en stund så osten smälter och sedan smaska på det jag vill ha.

2 gillningar

Med alla dessa olika konstiga tillbehör… När slutar det bli tacos och istället bara en wrap?:sunglasses:

1 gillning

Eller en hittepåmåltid för den som inte fick ge ut en kokbok. :joy::joy:

Är det inte mer burrito med mjukt bröd?

1 gillning

Jag gillar vad denna tråden är på väg.:joy:
I en burrito är det ju ris eller bönor som bas.

Inte nödvändigtvis. Burrito är egentligen en wrap som du kan fylla med vad du vill.

1 gillning

Kan rekommendera två paket kidneybönor + tacokrydda. Värm bönorna i pannan mosa med valfritt redskap, tillsätt krydda och vatten efter smak (hur ni vill ha konsistensen). Under allt annat så är det svårt att smaka skillnad.

Det har vi kört på länge, vi fastande aldrig för någon vegofärs.

3 gillningar

Varför skriver du valfritt redskap när du menar Samsung lur? :joy::joy:

1 gillning

Haha :heart:

De tål vatten, så skulle nog kunna funka😂

1 gillning

Sossar gör bäst Tacos, det är sedan gammalt. Eller i alla fall sedan 2019.

2 gillningar

Testa bönsalsan jag postade. Jag är kär.

1 gillning

Vad Tacos definitionsmässigt är måste ju bdtraktas som skitenkelt att bestämma. Sakerna ska vara av märket Sankta Maria och säljas på ICA eller COOP! Så, hur svårt var det…? :sunglasses::sweat_smile::partying_face:

2 gillningar

Finns en speciell hylla till och med så att det ska vara lätt att hitta alla ingredienser. Gäller bara att hålla tungan rätt i mun så att man inte råkar ta ICAs kopior av produkterna.

1 gillning

Men där är ju bara sås och torrvaror. Allt annat du listade finns inte på den hyllan. :wink:

Nja…

Det står serveringsförslag på baksidan av flera av torrvarorna men de var så tråkiga så det dröjde inte länge innan man började improvisera. Plötsligt satt man och skivade banan.

Så länge du inte hittar gräddfilen där kan vi vara lugna. :grimacing:

Står ju inte att det är ris eller bönor som bas där :smiley:

1 gillning