Ta kontroll över din Audi eller Volkswagen med OBDeleven

Från sajten:

För dig som vill appifiera din tyska finbil finns OBDeleven som ansluts till OBD-porten.

Sedan kan du göra både ett och annat med din bil men framförallt ta reda på vad det kan tänkas vara för fel när motorlampan eller andra mindre roliga lampor lyser på bilen.

OBDeleven fungerar med Audi, VW, Skoda och Seat.

Du hittar Techbubbel där poddar finns och OBDeleven finns hos Eftermontering.

Kan man avaktivera ”självavstängningen” av motorn med en sådan ?

Förresten, vad säger forumets egen bilmekaniker @RolexJocke om det ?

Vet ej, jag kör med VAG COM eller Autel som tillåter en hel del programmering.

Jag kollade på en sådan till min Audi , men ja blev avrådd från Audi själva då ja mixktrar med något sådant så försvinner nybilsgaranti … just saying :innocent:-

Du kan alltid återställa, man spara originalkoden. Det är mest att stänga av eller sätta på funktioner typ halvlus automatik, antal blinkningar med komfprtblinkersen, kurvljus, bältesvarning osv.

Det jag brukar göra är att sätta 5 blink på komfortblinkersen, stänga av bältesvarningen, stänga av automatiska dörrlåsningen vid färd, låsa upp hela bilen med ett knapptryck på fjärren, slå på bakljus till dagsljusen. Så det är inte något direkt som skulle påverka garantin kan man tycka men givetvis gillar inte VAG när man mixtrar med inställningarna.

Haha såklart inte , men blir de sen problem med mmi- el myAudi appen så kan de bli problem om de e en fabriks / garanti grej !

Du får väl vänta och modda till garantin gått ut. :rofl::rofl:

Japp 20220828 :joy::man_shrugging:t2::stuck_out_tongue_winking_eye:

Perfekt att det blir på en söndag också.

1 gillning

Ledig o allt :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Blir perfekt att modda med din nya iPhone 15. :rofl::rofl::rofl:

Vad är komfortblinkers ?
Kan du stänga av den där irriterande avstängningen av motorn så fort man kommer till en korsning ?

Komfortblinkers är när man bara trycker till spaken lite mjukt, inte så den fastnar, då blinkar den upp till 5 gånger. Praktiskt t e x när man tar av motorvägen.

Du menar start och stopp funktionen, den går att avaktivera på många modeller. Det är lite olika beroende på vilken mjukvara bilen har.

Haha , eller hur :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jag HATAR start/stopp på min bil. Går bara att stänga av för varje enskild resa inte helt för mig.

2 gillningar

Tack !

Jepp, det är så det heter :+1:

Perfekt ursäkt för o få köpa ny bil ju :relaxed:

Jag vet :unamused:

1 gillning

Verkar dock vara så på väldigt många. Kan du stänga av permanent? Morsans BMW X3 gick det inte på.

Kör alltid på ”dynamic ” där e de avstängt , finns ju olika profiler o välja på o så kan man ju skräddarsy din egen så ja de går bra de :relaxed::+1:t2:

1 gillning