Sverige går med i NATO

Prospects.

Tur att de gjorde det innan matchen i kväll.

2 gillningar

Varför kommer man alltid att tänka på swedish chef var gång man nederländska? :thinking:bild

Orban är ett stort sänke. Jag tycker att det är dags att bekänna färg ifall de vill ha ett öre mer i bistånd från EU. Väst eller Putin.

I Turkiet sprids nu "Svenska nyheter" och skapar kaos..:man_shrugging:

Plus en del annat skumt också. Men att Turkiet skulle förfalla till att inte alls (låtsas?) förstå satir och humor känns bottenlöst sorgligt.

1 gillning
2 gillningar

Man får nog utgå från att regeringen gör vad som krävs för att vi ska bli medlemmar i NATO. Jag har lite svårt att själv bedöma dessa organisationer, men utrikespolitik är smutsigt.

ÖB:s uppfattning om att Sverige inte ska ha några krav på restriktioner i medlemsförhandlingarna med NATO var intressant. Mycket klokt tycker jag. Intressant dock att notera hur otroligt svårt media fick att hantera det uttalandet. Dels verkade media helt tappa skillnaden mellan myndighet och regering och dels fick man uppenbara problem att skildra varför ÖB sa det han sa. Vad var yftet med hans förlag?. Fick mig att fundera på medias förmåga att fånga en frågas kärna. Risken är att de antingen bara är tränade i att hitta "skandalen" eller "det politiska spelet".

2 gillningar

Jag reagerade på samma sak som du. Rent allmänt så försöker massmedia allt för ofta hitta motsättningar istället för att förklara situationen.

Jag tyckte det var tydligt att ÖB sa detta var försvarsmaktens inställning men att det är en politisk fråga där politikerna bestämmer.

3 gillningar

Det krävs att vi vågar stå på oss

Men det är inte direkt någon egenskap som jag har sett här oavsett vilken regering som vi har haft

Hoppsan!

3 gillningar

Hur går det för sverige i NATO frågan?. är det tvärstop?
.

Erdogan hittar på ursäkt efter ursäkt för att vägra släppa in Sverige... han är som en dålig utpressare. Turkiet har val i maj, kanske kan slippa den gubben då och med lite flax kommer det nån bättre istället.

Brukar inte han vinna med 102% av rösterna?

3 gillningar

Just nu ja

1 gillning

Det känns ju lite konstigt att vi inte släps in i NATO för det kom hit en dansk och eldade upp en bok.

1 gillning