Sverige går med i NATO

Våra politiker ger inget intryck av att vara bra förhandlare, tvärtom…

Frågan man måste ställa sig efter detta är ju om vi verkligen vill vara med i Nato?
Jag har alltid varit en förespråkare för ett svenskt medlemskap, men man ska inte samarbeta med diktaturer.

Turkiet kommer väl aldrig släppa in Sverige. Kan vi inte bara dra oss ur skiten bara.

Eller om vi vill vara med i samma allians som en diktatur som Turkiet?
Kan man inte slänga ut Turkiet istället, fast man ska ju ja sin fiende nära heter det.

Det är val där snart.

Bättre att vi ligger lågt och låter usa sälja något som sultanen vill ha till honom :smirk:

1 gillning

Jag ser samma oförmåga att bemöta SD som i hanteringen av Turkiet.

Ingen vågar ta striden utan viker ner sig.

Yep precis. Han får nöja sig med några F-16.

Uffe vad ju om ursäkt på Twitter för det med.
Tycker det är ett jävla daltande.

Varför har just Sverige blivit en magnet för knasiga människor som vill mucka med Turkiet? Hur är det i Finland?

Det här är skandalöst på många sätt. Att NATO-frågan hamnat i en despots händer är sanslöst. Det finns stora risker att ensamma stå utanför NATO av länder med ett militärstrategiskt läge. Jag utgår alltså från att Finland byter strategi nu.

Alla experter säger att då NATO lovat någon form av säkerhetsgarantier under ansökningsprocessen har vi ett gott skydd även om ansökningsprocessen drar ut på tiden. Jag skulle inte säga att muntliga löften är något man ska ta för givet uppfylls vid en kris/krig. Än mindre om vi hamnar i någon form av ingenmansland i förhållande till NATO.

6 gillningar

speciellt eftersom danmark är med i nato sedan länge.

4 gillningar

Med vilken vinning då? Hur resonerar du där?

Ska man ens vara med i en organisation som är skör att en skyltdocka med en latexmask på kan påverka beslut så mycket.

Och att bränna en svensk flagga, vem blir upprörd över det? Förutom töntiga sverigevänner som säger den svenska fanan om flaggan.

2 gillningar

Turkarna fattar inte att vi inte bryr oss om nån eldar upp vår flagga.
Träng dig före i en busskö istället eller ändra i Aladdin asken som DN skrev så ska du se på arga svenskar.

5 gillningar

Som sagt.

Bränna flaggan är amatörism

34.000 sek

Det är så mycket negativt om detta, och att ens ett land som Turkiet har så stor påverkan är så sjukt.
Det var en fin tanke att gå in tillsammans med Finland men det har snart gått ett år och en idiot som erdogan får tydligen ställa krav på oss.

Så det är inte pga något egentligen, utan bada hur jag känner för det själv.
Jag tycker det ballar ur….

2 gillningar

Behöver vi ens gå med i NATO längre, åtminstone inte i närtid.
Vi stressade fram en ansökan för att vi var rädda för Ryssland. Nu visar det sig att Ryssland är helt inkompetenta med att angripa andra länder, de misslyckades totalt med Ukraina.
Kärnvapen skulle de aldrig våga använda så finns ju inget hot mot oss.
Sitt lugnt i båten och och sluta fjäska med Turkiet tycker jag.