Sverige går med i NATO

Är det inte bättre att vi säljer Gotland till :us: och sen behöver vi inte gå med?

Visby Roma i nästa expansion av NHL.

3 gillningar

Undrar just om SD får sponsring från Turkiet?

Jag har skrivit många gånger att koranbränningarna på riktigt upprörde "vanligt folk" i Turkiet och det var en viktig orsak till att Erdogan fortsatte driva den frågan. Det här lär ha samma kraft. Nu var väl statsministern ute snabbt och sa att vi river inte gudstjänstlokaler. Men en försiktig förklaring har inte en chans mot ett giftigt uttalande som dessutom sprids av medvetna krafter. Typ Ryssland.

2 gillningar

Det passar ju ryssarna utmärkt med den typen av uttalanden om man vill öka polariseringen. Finns en hel del misstänkta kopplingar mellan Ryssland och Sverigedemokraterna, så man behöver inte vara superkonspiratoriskt lagd för att ana ett samband här.

Håller helt med, men här tror jag bara det är att de i grunden struntar i Sverige och vill maximera sin särart som det mest antimuslimska partiet. När det kortet väl är lagt spelas spelet av sig själv av Sd, ryssanstrukna Sd:are och Ryssland samt andra aktörer.

Man kan ju fundera på vad nästa utpressningskrav kommer bli från det där landet. Handlar ju bara om att de (Turkiet) försöker tillskansa sig så mycket fördelar som möjligt, Sverige borde ha släppts in för länge sedan.

1 gillning

Så är det men vi får inse att vi är ovana/dåliga/naiva på att förhandla...

Nu är vi så nära vi kan vara att vara med i NATO utan att vara med i NATO :slight_smile:

Försvarssamarbetet med USA påskrivet – största säkerhetshöjande åtgärden för Sverige i världshistorien – Cornucopia?

Vi får köra samma metod när Turkiet vill in i EU.

1 gillning

Diktaturer bör aldrig bli insläppta i EU, varken Turkiet eller Ungern.

Nej, men vi kan ju ställa krav på dem år ut och år in. Sedan berättar vi att de inte får komma med förrän de slutar vara en diktatur.

...är ju sedan 2004 med i EU. :face_with_peeking_eye:

Jaha, jag skrev fel, skrev Ungern men menade Vitryssland. Det är ju de som inte vill släppa in Sverige i EU eftersom de är Erdogans nickedockor. :man_shrugging:

1 gillning

Sverige är redan med i EU. :wink: :nerd_face:

Går inget bra för mig idag. Vitryssland = inte med i EU, Sverige = inte med i NATO...

Det gick bra för Manchester City i Serie A i går. :crazy_face:

För ordningens skull, Vitryssland heter sedan ett tag Belarus och är vare sig med i EU eller Nato, snarare i Putlers grupp.

:joy: