Sverige går med i NATO

Börjar gå rundgång.

Here we go again…

1 gillning

Från Aftonblaskan i morse.... Antar att det är domedags torpeden med en stor kärnladdning som åsyftas.
377152201_1396680211222693_298429653756440792_n

Innebär det att Wahlgrens värld upphör så...... :man_shrugging:

Drabbar ingen skåning.

När jag pluggade, för en livstid sedan känns det som, så var jag med i Övre Norrlands nation. Vi hade en sittning där vi firar att Skåne försvinner under havsytan på sikt då vi alltid bjöd in just Skånes nation. Hela tillställningen börjar med en radda med förolämpningar men med en slutats att vi har samma åsikt om just Stockholm. :beers: :smile:

2 gillningar

hahahahh ja lite så!

1 gillning

Det är det som enar Sverige, åsikten om stockholmare felar aldrig!

Träffar trevliga stockholmare varje dag. När man lär känna dem visar det sig att väldigt få av dem är från Stockholm.

Jag skrev en rolig grej om min bilresa i skogen igår och drev med Stockholmare eller mig själv då jag bort här sedan 30 år. En urstockholmare korrigerar mig på skämtet..:man_shrugging::sweat_smile:

1 gillning

Ni vet väl hur många som bor i Stockholm?

En dryg miljon…:drum:

God natt

3 gillningar

Klockan 13 på torsdag, lokal tid, möts det turkiska utrikesutskottet. Tredje punkten på agendan är den svenska Natoansökan.

Jaha. Ett steg framåt eller bakåt?

Det är långt kvar till torsdag. Planer kan ändras.

Tror att Turkiska parlamentet kommer rösta ner det (vilket dom har hintat om tidigare om jag inte minns fel), och även om dom röstar ja, så måste vi förändra vår tryckfrihetsförordning innan Orban går med på att vi går med... :stuck_out_tongue:

Lättaste hade ju varit om Sverige bara gav upp och blev en del av ett annat land som redan var med i NATO.

Eller säljer Gotland till USA iaf :joy:

Ge inte Norge och Finland några idéer nu!

Edit: Eller dansken för den delen!

Nu ser vi vad Orbans löften var värda...

Har en kollega som är ungrare och flyttade hit till Sverige för 10-12 års sedan.
Han tycker att Orban är en rövhatt :stuck_out_tongue:

Inte oväntat. Men tröttsamt

4 gillningar