Sverige går med i NATO

Det här är skrivet på hemsidan till det största oppositionspartiet i Ungern

"Den turkiske presidenten undertecknade protokollet om Sveriges anslutning till Nato den 23 oktober och överlämnade det sedan till Turkiets stora nationalförsamling. Detta är sista ögonblicket för den ungerska regeringen att gå in och göra det klart: den tjänar Moskvas intressen eller, som Nato-medlem, har den det ungerska folkets intressen och säkerhet i åtanke."

Det jag fetat var rätt rakt på sak tycker jag.

4 gillningar

Jaha...
image

Varför de vill vara med i en klubb med oss? vad är det för jäkla uttryck? Så synd om dem. Ett tv program som de inte kan styra säger elaka saker om att de har monterat ner demokratin. Stackare som inte kan styra medier i Sverige som de kan i Ungern....
Förvånar mig inte ett dugg. Går man i Putins ledband så gör man det så länge man. Egentligen kan jag väl tycka att de borde gå ur NATO och gå med Ryssland i någon förnyad Warsawapakt. Så slipper de att ha att göra med fria medier och USA mm. :poop:

3 gillningar

100% enig!

Dessutom så är det faktum att de fokuserar på inslag från 2019 samt att de anser att regeringen ska ansvar/avstånd talande nog...

Inrikes och symbolpolitik.

1 gillning

De kan kan förövrigt också ta med sig Serbien hand i hand och gå mot Kreml.

Med risk för att det här är inne på territoriet för tråden om Mellanöstern. Men NATO och EUs stöd för Israel kan göra så att Turkiets parlament säger NEJ till Svenskt NATO-medlemskap.

Türkiye is always ready to support diplomatically and, if necessary, militarily to end the Israeli attacks on Gaza as soon as possible, Turkish President Recep Tayyip Erdogan said

"In a world full of the dead who remain alive, we will continue to shout the truth and take political and, if necessary, military measures. We will do whatever we can. We will not compromise our stance as a requirement of our faith. We will not resort to steps that will not benefit Palestine. We are the Republic of Türkiye with thousands of years of state wisdom behind us," Erdogan said.

Putins lilla knähund.

1 gillning

Grejen är ju den att en fis på tvären kan hindra ett svenskt NATO-medlemskap – blir parodiskt.

1 gillning

Ja, det känns som orättvis kritik med tanke på vilka demokrater de framstår som när de uttalar sig på det sättet. Och Erdogan som gnäller på Sveriges hantering av terrorism samtidigt som han själv inte klassar Hamas som terrorister.

Känns sjukt att hotet från Ryssland gör att det är nödvändigt att gå med i en "klubb" där dessa två rysslandskramanade pajasländer får styra.

1 gillning

:poop:

Kan ju vara så att det beror på det här uttalandet

NATOs trovärdighet blir ju allt mindre i takt med att låter dessa två länder fortsätta underminera organisationen och gå Rysslands ärenden.

3 gillningar

Precis som EUs med Slovakien och Ungern.

3 gillningar

Och ett land förekommer i bägge fallen…

1 gillning

Ja, det kämpar på..

Alltså, det börjar bli tröttsamt med att dalta med diktaturer. Snart känns det lika bra att skita i det hela.

Tanken har föresvävat mig...

Om bara inte Ryssland fanns…

2 gillningar

Basarturken i all sin glans :joy: