Sverige går med i NATO

Absolut, men i och med att ha tar upp Erdogan, i oträngt läge, blir det lite onödigt. Men men, i huvudsak en bra text.

USA ställer krav på Turkiet

:clown_face:

2 gillningar

Som vi alla tror... det har ingenting med oss att göra. Vi är bara en bricka

2 gillningar

Yep.

1 gillning

Sa inte Erdogan nyss att det var en skymf att koppla ihop dessa två frågor? Vilken genuin gris han är.

8 gillningar

Krånglar inte Ungern nu också?

Riktiga mästertrollare han och Orban.

2 gillningar

Ingen bryr sig vad Ungern och Turkiet krånglar med. Förutom dom själva då.

1 gillning

Jo, de sprattlar också på kroken. Problemet är ju att vi är masken...

1 gillning

Är det ett spel för fasaden (eller vad det nu kallas)... att Putin inte ska trycka på röda knappen... utan att Nato/Europa visar sig lite mindre "eniga" och inte alla är "direkt" mot väst utan "vinner tid" eller förlorar tid... många frågor.

och kina köper upp en massa bolag. Vill man inte kriga så köper man upp världen istället?!

1 gillning

Nu bränns det dockor igen. Killens "mugshot" speaks volumes, som de säger på engelska.

Tick tock.

1 gillning

Jag ställer mig ytterst tveksam till turkiska löften. Det kommer snart något motkrav att de skall få sina F-16 innan de godkänner Sverige, eller hittar på några andra krav som någon annan måste inställa sig i, innan Sverige blir insläppta. Borde det inte vara enklare för de andra NATO länderna att bara utesluta Turkiet istället? Nej, jag vet att det heller inte är en bra lösning, men detta gör mig väldigt frustrerad.

4 gillningar

Turkiet är extremt viktigt att ha med i alliansen ur ett geopolitiskt perspektiv. Sedan har det också den näst största försvarsmakten i NATO efter USA. Utöver det så spelar väl Erdogan båda sidor. Dvs. går väst för hårt mot Turkiet så kanske han helt sonika får för sig att bli polers med Putin i stället.

Allt det ovan vet Erdogan om, och det gör så att han kan hålla på att bete sig som ett arsel utan att behöva oroa sig för allt för hårda repressalier.

Erdogan har signat och skickat till parlamentet.

https://twitter.com/dw_turkce/status/1716457537791214077

edit:

2 gillningar

Då var det bara turkisk parlamentet och Ungern kvar då... Ungern ska väl gå att bryta armen på, men Turkiska parlamentet ska man inte underskatta. Men hoppas de har koll på det.

2 gillningar

Och Ungern har sagt att de inte ska vara sist.. :slight_smile:

Angry Roy Keane GIF by Manchester United

5 gillningar