Svart version av Eufy Indoor Pan/Tilt Camera

Från sajten:
image

En av ljuspunkterna detta år än så länge inom HomeKit-världen är kamerorna från Eufy. Det var i somras som de släppte två väldigt prisvärda versioner av HomeKit-kompatibla kameror som dessutom har stöd för HomeKit Secure Video ovanpå allt.

Eufy Indoor Cam 2K är en enklare modell som kostar ett par hundralappar men som ändå är fullproppad med smarta funktioner. Storebror Eufy Indoor Cam 2K Pan and Tilt ser ut som en avkomma till R2-D2 men bjuder på 360-graders kameravy som även kan vinklas upp och ned. Båda kamerorna släpptes i vita versioner men nu har det dykt upp bilder på svarta Pan & Tilt-kameror vilka ser grymt coola ut! Märkligt nog är att bilderna först dök upp på en hemsida som säljer tillbehör till husdjur så lite udda kanal kan tyckas…

Eufy Indoor Pan Tilt Camera Black Front

Tekniska specifikationer Eufy Indoor Cam 2K Pan and Tilt:

  • 360º synfält horisontellt och 96º vertikalt
  • 2K upplösning (som dock skalas ner till 1080p i HomeKit)
  • 8 x digital zoom
  • tvåvägskommunikation
  • mörkerseende
  • aktivitetszoner
  • inspelning till SD-kort
  • molntjänst
  • rörelsedetektering
  • kameran följer objektets rörelser
  • Apple HomeKit och HomeKit Secure Video
  • 2.4GHz WiFi
  • Google Assistent
  • Amazon Alexa

Har du lagt vantarna på en Eufy Pan & Tilt tidigare och vad tycker du om den?

Källa: HomeKit News

Har fyra st Pan&Tilt och två st EufyCam 2. Helt fantastiska kameror till det priset. Vågar säga att det inte finns en mer prisvärd kamera för oss med HK där ute.

1 gillning

Finns det nån bra kamera som man kan ha ute som fungerar till HomeKit som inte är snordyr?

Varför släppte dom inte denna färg från början tillsammans med vit!:triumph:

På deras egna sida finns inte den svarta ännu. men de har rea på den vita. håller på att kika på om de levererar till Sverige eller så får jag leta vidare. en sån här skulle jag kunna tänka mig ha minst.

Vart kan man köpa dessa til en bra peng? EUFYs sida skciakr bara inom England. :frowning:

Amazon.de har Eufys kameror men ser ut som de bara har de vita än så länge.

2 gillningar

Vit passar bättre hos mig så syns den mindre. Synd att eufy bada skickar inom England. De sålde dem för 38 pund nu.

Följdfråga,
kan man montera dessa på en vägg istället för taket? Tappar förmodligen sin 360 funktionalitet, Har typ 5 meter i takhöjd så jag försöker undvika att sätta saker där uppe.

Hm, nu blev jag fundersam på hur löser man strömförsörjningen?
Redigerad:
Nu har jag kollat på en review, såg ju där att den inte är tänkt att monteras i taket. :stuck_out_tongue_winking_eye: :crazy_face: (även om det ska komma takmotering.)

Såg i videon att om man kopplar den till HomeKit så kan man inte lagra i Eufy appen med optionen NAs eller Cloud? stämmer det? Måste filmerna lagras på iCloud då?