Svart version av Eufy Indoor Pan/Tilt Camera

Jag beställde två från Kjell :sweat_smile:

1 gillning

Yep

1 gillning

Kan man ställa in i HomeKit så att en kamera bara filmar mellan olika klockslag?
Eller kan man ha olika aktivitetszoner beroende på hemma eller borta?

Är det inte enklare att bara ställa in kameran på att reagera/spela in vid rörelse när det inte är någon hemma? Jag har min inställd på att spela in vid rörelse hela tiden och notiserna avstängda. Men jag kör min i Eufy appen och har abonnemang där det lagras de 30 senaste dagarna plus på minneskortet.

Jag skulle vilja att den spelar in på natten även när vi är hemma. De ska vara riktade mot altandörr och balkongdörr. Funderar på stt sätta just det området som aktivitetszon

Vill du ha notiser då så är det ju bara att ställa in att den spelar in på rörelse. Jag har ju inte min i HomeKit så jag vet inte vad där finns för inställningsmöjligheter.

Bör gå kan ja tycka
Dock så kör ja mina 24/7

Kör mina avstängda nu när någon är hemma. Så spelar de in när någon är borta.
Men skulle som sagt vilja ha dem spela in på natten, det funkar med aqaras kameror, då kan de styra ”säkerhet” i HomeKit

Ni som har dessa. Hur har ni säkerhet inställt?

Som du

Testade geofence (beta) och höll på att göra i i brallan när jag kom hem.
Den fattade inte min position så larmet på ena kameran gick när jag kom hem :sweat_smile:

1 gillning

Hur länge har du haft din ute? Är sugen på att sätta ut en av mina. Det är under tak (undersida balkong)

Nu i efterhand borde jag köpt såna här istället. Inte alls lika skrymmande som pan & tilt
https://www.amazon.se/eufy-2K-övervakningskamera-WLAN-funktion-personupptäckt-röstassistent/dp/B086LBWH4M

Jag har 4-5st av dessa. Brukar vara riktigt bra priser (runt 350:-) på Amazon då och då. Fungerar bra med HomeKit.

Den senaste som jag placerade i köket har dock strulat lite. Fått göra ett par omstarter. Ej skett med övriga.

Jag har haft en i vårt garage i ca. 2 år utan bekymmer. Ej isolerat så höga minusgrader klarar den iaf av.

Jag en pan and tilt inomhus har 2 av dessa utomhus .

https://www.amazon.se/dp/B08ZSCBBLV?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Jo, de låg på 320 under black Friday men köpte pan & tilt istället.
Nu i efterhand undrar jag varför :sweat_smile:

Sedan i somras men jag har kört en hel del inneprylar "utomhus" genom åren. Har aldrig varit något problem så länge man inte slår av och på dem och de står skyddat.

1 gillning