Stryktipset

Jag har i jakt på en hobby kommit på att Stryktipset vore kanske något..:smiley:. Kanske inte riktigt, men har tänkt att gå från att vara en superamatör som lämnar in några rader då och då till att bli en glad amatör som lämnar in ett tips i veckan.

Det här började med att gäng tippare bjöd in mig till ett nystartat lag med idel duktiga tippare. De tror nog att jag kan det här i och med att jag är hyfsad på fotboll. Men min specialitet(på mycket enkel nivå) är spelsystem, strategi, taktig och ledarskap på plan och vida sidan av plan, inte att tippa resultat. Och än mindre att tippa stryktisps. Själv lämnade jag dock in en rad för 16 kr och fick 9 rätt medan lagets system för 500 fick 8 rätt..:sunglasses:.

Nu två frågor:

  • Finns det några sidor på nätet som är bra där man kan läsa lite om de matcher som är på veckans kupong? Jag har googlat lite och hittade till exempel Vi Tippa (https://vitippa.se/experts) som jag tror jag läste som ung när jag spelade både på fotboll och hästar.
  • Reducerade system har jag aldrig använt under kontrollerade former. De få gånger jag varit med i sådana spel är det kompisar/kollegor som slängt ihop en kupong och jag har aldrig fattat hur man rättar dessa spel. Nu förtiden behöver man ju inte göra det då det sker automatiskt. Men att sitta och kolla på matcher och inte fatta om man har 9, 10 eller 13 rätt förtar väldigt mycket av tippandet tycker jag. Känns som en ganska hög tröskel att ta sig över för en nybörjare.
    Läste den här broschyren och när man kommer mot slutet får man en viss panik av alla tabeller..:sweat_smile: https://cdn2.svenskaspel.net/cms/documents/7e88eaa1-2794-4dda-923c-aba081447f42/1.2/stryktipset-systembroschyr-nov-2012.pdf
    Finns det någon pedagogisk ingång tror ni så att man lite enklare kan förstå hur man tippar och rättar reducerade spel?

Jag spelar 64 rader (6 halvgarderingar) varje vecka. Det är också vad som gäller om man ska vara med i Tips-SM de veckor som det pågår. Använder mina garderingar till att försöka pricka in skrällar.

Spelar inte för att vinna utan ser det bara som en bonus. Det är helt enkelt roligare att sitta med en tipskupong på lördagseftermiddagarna.

I lördags blev det 8 rätt.

2 gillningar

Spelar du den typen av spel så ser du hela tiden dina bästa rader på livekupongen hos Svenska Spel.

Det var knepigare förr när man satt med ett papperskvitto.

1 gillning

Du menar väl att det var bättre förr? :blush:

1 gillning

Så man är inte med i Tips-SM med färre än 64 rader? Trots att chansen minskar för bra resultat?

Det enda jag har att säga är att spel och dobble är en skatt på dumhet, men i ditt fall är jag övertygad om att du visste det redan, och noga övervägt ditt spel😁

//Daniel

1 gillning

Du har allt för höga tankar om mig. Men allt är under kontroll. Så fort vi vunnit 13 rätt och jag kan beställ en sådan där T-shirt lägger jag av..:grin:
IMG_4434

1 gillning

Exakt 64 rader som gäller för att vara med.

1 gillning

Det är det snålaste jag har hört talas om, att man måste betala för en sådan t-shirt när man har 13 rätt. Att man inte bara får den.

Jag trodde man fick en, men så var det inte..:upside_down_face:

Skulle bli väldigt många t-shirts och alla kanske inte vill ha en. Vissa veckor är det hundratals spelare som har 13 rätt.

1 gillning

Och det är klart, mer än ett par stycken behöver inte jag..:sunglasses:

1 gillning

Ja, och?

Det är ju en försumbar kostnad sett till vad de drar in.

Den här är mer jag.

Har däremot haft 13 rätt ett par gånger på Europatipset.

1 gillning

Fick 12 rätt för något år sedan. Matchen jag hade fel på var att jag spelat med hjärtat och gått för vinst för Blackburn.

Fick även 12 rätt i januari i år när Liverpool spelade 2–2 mot Wolverhampton i stället för att vinna som de borde.

2 gillningar

Skit i reducerat system, det är bara meckigt och ger inget extra om du frågar mig.
…eller så har jag heller inte fattat vitsen…

1 gillning

Blir det någon kupong i dag? Jag har precis lämnat in min.

1 gillning

Jag har lämnat in min 16-raders. Är det kutym att man visar den eller jinxar man då?

Man visar den inte före 16:00.

1 gillning

Kör du sex halvgarderingar eller mixtrar du med helgarderingar?