Stora polemiktråden (2019–2020)

Ogillar husdjur också, eller djur i del flesta former faktiskt. :smiley:

”Negativ man i sina bästa år med allmänna intressen söker likasinnad partner. Du delar mitt hat för sport och oskyldiga små pälsbollar. Shoppa, laga mat och städa får du sköta på egen hand.” :wink:

1 gillning

Alltså det här är ju briljant! Så fint ändå, och så modigt att ställa upp på!

Bästa på länge…:+1:

Det har sina fördelar att ha Jens Ganman på SVT!

Nej, jag säger inte att de inte har bra priser. Det jag säger är att min upplevelse är att de inte har så många olika produkter utan mest olika kombos, samma produkter återupprepas men paketerade med andra i olika former.

Håller med konstiga kombos. :face_with_raised_eyebrow:

Ute efter? Jag bara uttryckte vad jag personligen tyckte om ProShops smarta hem-sektion just nu, inget mer.

Det har väl inget med ditt tips att göra?

Om du svarar på någons tips med någon form av negativ feedback är det lätt hänt att tro att den feedbacken gällde just tipset som sådant.

4 gillningar

Eller, så behöver man inte vara så känslig och ta minsta grej som att den vore personligt menad :slight_smile:

Nu verkar jag inte kunna se ursprungsinlägget men det jag skrev var tydligt (detta då jag skrev det inte bara en gång utan två), att jag tyckte just ProShop mest populerade sina sidor med samma produkter i olika kombos. Inte skrivit en stavelse om varken min syn på deras prissättning eller något negativt laddat om tipset i sig.

Oh well, så var det iaf :slight_smile: Frågetecknet uträtat, antar jag.

Helt ok, skriven text är i sig själv alltid öppen för viss form av tolkning och därför är det ju viktigt att man uttrycker sig så bra som möjligt för att kunna förmedla det man önskar. Där kan jag ha brustit då mitt syfte var att förmedla min känsla kring ProShops BF-produktsida.

Det är sedan inte bara den som skriver som har ansvar att förmedla det denne önskar på ett så bra sätt som möjligt. Läsaren har också ett ansvar i att förstå att det inte är givet att endast en tolkning av en skriven text existerar. Generellt sett idag så tycker jag att alla, vissa mer andra mindre, är så oerhört känsliga och tar åt sig av minsta lilla. Det är kanske också något man bör ta med sig när man läser på ett öppet forum. Just det är vad detta också är, ett öppet forum som är till för att alla ska just få uttrycka sig i ett givet ämne.

I detta aktuella fall så uttryckte jag min åsikt om att jag tyckte deras Smart Home-sektion inte var så stor utan mest upprepning. Min åsikt. Inte laddad som ett svar till någon eller motsägelse mot någon annans åsikt. Nu är denna hönan skapad av en fjäder, enligt mig, och för min del utagerad.

I sakfrågan håller jag med. Däremot gör deras paket, om du behöver det som är i dem, att saker blir betydligt mer billigt.

Vidare har ProShop ofta samma exklusivitet som Elgiganten har här i Sverige på saker, och då är de de enda som säljer grejerna till svenska marknaden bredvid Eligiganten. Framförallt gäller det Google.

Inte säker på att detta var ett svar till mig men jag håller med. Jag har heller inte haft någon åsikt om deras priser, de kan säkert vara bra, utan endast att jag inte tycker att de hade speciellt många olika produkter utan en mindre mängd men paketerade i många olika kombos.

Det var det!

Woooooooow....ok, med en sådan verklighetsfrånvänd nivå så tänker jag inte ens bemöda mig med att fortsätta denna diskussionen.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Jag har inte blivit kränkt. Du använder kraftuttryck som inte är applicerbara i situationen utan fruktansvärd överdrivna. Du klarar inte av att läsa andras åsikter, som i situationen inte ens är några som står emot vad du själv sa, utan istället tar du helt utan anledning åt dig. Den som reagerar så mycket som du gör för så lite bör ha det väldigt problematiskt i allmänhet.

Att kalla mitt inlägg för att “bröla ut sina åsikter” är inte att ge ett generellt svar, nej :slight_smile: Men om man ponerar att det skulle vara det, anser du det då vara vettigt att själv då göra samma sak?

Hahahaha, detta är så tramsigt så det saknar motstycke :slight_smile: Man kan inte annat än att sitta och skratta åt hela denna pseudodiskussionen :slight_smile:

Well, det får vara nog då :slight_smile: Over and out.

Du kanske skall fundera lite på varför du hamnar i dessa situationer på detta forum lite då och då.
Och du behöver inte svara mig… Vill bara att du reflekterar lite…

3 gillningar

Tack men det behövs inte :slight_smile:

Det är så sällsynt, endast här och ibland på 99mac men inga andra forum så det är ett icke-problem :slight_smile: För övrigt är det inte jag som för diskussionen, jag känner mig endast nödgad att svara på tilltal :slight_smile:

Nu föreslår jag att vi försöker förstå varandra och hjälpa varandra bli bättre forumanvändare :slight_smile:

Nej jag tror vi alla sitter i samma båt :slight_smile:

Vi är flera med starka åsikter. Så nu vill jag att vi alla inklusive du @anon16630741 , @zinned och även jag i alla sammanhang tar ett kort andetag och vid varje inlägg tänker “Hur kan vi vända detta till något positivt” vad kan vi lära av varandra :slight_smile:

@zinned Är till exempel på väg att rädda mig från att bygga en Magic Mirror verkar det som :slight_smile:

2 gillningar