Stora polemiktråden (2019–2020)

Det hade jag absolut kunnat göra. Som du ser så specificerar jag inga partier i mitt inlägg utan målar upp den problematiska situationen, just för att undvika att missförstå syftet…som du med din insinuation ändå verkar ha gjort.

Denna tråden gällde dock inte detta så vi kanske ska sätta punkt här.

Berätta gärna vilket styrelseskick du önskar :slight_smile:

Som sagt det är skilland på de frågorna. Det finns flera saker i styrelseskicket(än i valsystemet) som är knepiga. Men även här är det svårt att prata om skitsystem. Trots alla sina brister har det levererat relativt väl och det finns väldigt lite som tyder på att det just nu levererar tydligt under andra länders system. Dock är det svårt att hitta vettiga förslag som löser de problem man kan se. Men när man klagar kring styrelseskicket kan man ju tänka på det här: “Many forms of Government have been tried, and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed it has been said that democracy is the worst form of Government except for all those other forms that have been tried from time to time.…”

2 gillningar

Intressant att du som betongsosse har problem med antisemitism… :thinking:

Röstar inte på S

Är projicering din enda retoriska förmåga? :slight_smile:

4 gillningar

Märkligt och opassande påhopp(utan att jag vare sig känner Jocko eller alltid håller med honom). Att på ett teknikforum, efter 4 dagar, skriva detta måste tyda på stora behov av något.

4 gillningar

5 gillningar

Så oerhört populistiskt :slight_smile:

:rofl::joy::rofl::joy:

Shoppa är trist men sport är supertrist. Så logiska siffror skulle jag säga.

Laga mat och städa sa du också för ett tag sen.
Vad gillar du att göra egentligen? :thinking::joy::heart_eyes:

1 gillning

Han kanske har ”allmänna intressen”, vilket är en väldigt vanlig formulering i kontaktannonser.

Ogillar husdjur också, eller djur i del flesta former faktiskt. :smiley:

”Negativ man i sina bästa år med allmänna intressen söker likasinnad partner. Du delar mitt hat för sport och oskyldiga små pälsbollar. Shoppa, laga mat och städa får du sköta på egen hand.” :wink:

1 gillning

Alltså det här är ju briljant! Så fint ändå, och så modigt att ställa upp på!

Bästa på länge…:+1:

Det har sina fördelar att ha Jens Ganman på SVT!

Nej, jag säger inte att de inte har bra priser. Det jag säger är att min upplevelse är att de inte har så många olika produkter utan mest olika kombos, samma produkter återupprepas men paketerade med andra i olika former.

Håller med konstiga kombos. :face_with_raised_eyebrow: