Stora polemiktråden (2019–2020)

Så jävla mycket :heart: på det inlägget @Esse!

Du är ta mej tusan en helt fantastisk människa!

3 gillningar

Vilken gata bor han på? Du behöver naturligtvis inte uppge nummer. Det finns delar av stan som verkligen förfallit samtidigt som stora delar av stan växt upp runtomkring.

Det här är så intressant. Jag bor i Kviberg/Kortedala i Göteborg. Kortedala och närliggande Bergsjön är områden som har en stor andel utlandsfödda och socialt svårt.
Jag och folk runt omkring oss som bor här känner oss inte det minsta otrygga. Vi trivs bra.
Men folk som inte bor i ett sådant område har väldigt mycket fördomar och vet minnsan hur det står till.

2 gillningar

Ja det får man betala för också, tur att det är tufft att betala skatt. :smiley:

Klassiskt egentligen. Rosengård består både av hyresrätter och bostadsrätter samt Rosengårds Villastad fullt med villor.

Bostadsrätterna har satt upp staket runtomkring sig med passersystem - man undrar ju om det är baserat på saker som hänt eller baserat på en rädsla att något skall hända.

Har inget mot att betala skatt :+1:t2: Trist bara att det behöva göras pga av inkompetenta politiker och bekostar hammare för 7500:-

Ja jag har inget emot att betala skatt, tjänar så pass bra så jag borde skämmas egentligen. :laughing:

Det glädjer mig, det är enormt sexigt att tjäna pengar!

1 gillning

Samma här men jag tänker på dom som inte har råd med slöseriet.

Och att betala skatt, icke att förglömma!

Det finns alltid plus och minus, med allt.

Fint att du tänker på dom mindre belevade :+1:t2:

Haha, som socialliberal tycker jag det är lagom sexigt att betala lagom mycket skatt.

Men det här med Malmös 170 informatörer, det är naturligtvis ett jätteviktigt jobb de gör och i detta inkluderar exempelvis många som jobbar med rent lagstadgade verksamheter så som att skapa utställningar för samråd vid byggnadslov och detaljplaner och så vidare.

Men också folk som jobbar med att lysa upp stan under vintern, något som visat sig vara kanske det viktigaste för tryggheten.

Det som kostar pengar är att missköta en kommun, kanske borde Hörby skaffa en och annan informatör som kan berätta för allmänheten vad i tusan det är som håller på att hända.

Det gör jag på flera sätt, det bör man göra om man har möjlighet till det, inte bara tänker utan även bidrar via olika hjälporganisationer regelbundet.

Jag säger ju att du är en fin människa som hjälper dom mindre belevade :+1:t2:

1 gillning

Skatten struntar jag i, det är inget jag själv kan påverka, jag jobbar på och är nöjd med det. :slight_smile:

Hoppas verkligen att organisationen kring informatörer fungerar, känns lite som att det är en “label” man satt på folk som gör lite allt möjligt så som du beskriver det. Så länge det är framgångsrikt och det bidrar till en bättre trivsel/miljö osv i en kommun så är det väl bara bra så länge det är ekonomiskt försvarbart.

Har man pengar så kan man spendera pengar, det bör inte vara svårare än så.

@Esse Hinner du med baconen ikväll? :joy::joy::joy:

3-raders, kan bli svårt. :laughing:

1 gillning

Visst, du har med en smiley i ditt inlägg. Men du måste förklara hur ”Stockholm” betalar för detta?