Stora polemiktråden (2019–2020)

Vänsterliberaler vill det, titta tex på Centern. Det är du som inte har koll. Vad har du för dayjob btw? jag gissar på något estetiskt, eller kanske dagisfröken?

Nej Vänsterliberaler vill inte det, du är så långt höger så allt till vänster blir bara en stor massa utan att du kan se skillnaden.

Mitt dagsjobb är att moderera dina inlägg.

1 gillning

Det vill de visst. de kan inte ens erkänna det finns en nedärvd skillnad i alla människor och att vi aldrig kommer ha helt rättvist. För vissa människor har inte rätt DNA. Men att DNA spelar roll det vill de inte erkänna.

Nej men kom igen nu, berätta vad du gör. Jag vill veta vad en person som du pysslar med.

Menar du att Sverige har haft socialliberalism genom hela historien?

Fast du postade faktiskt väldigt blandad statistik.

T.ex. de grafer som anger "andel" är alltså vad folk uppgett i undersökningar.
Inte faktiskt ANMÄLDA fall.

Det har onekligen varit en kamp för lika och allmän rösträtt och lite annat jox.

Rasbiolog much?

Lite roligt det där, det står fortfarande Race (ras) i amerikanska pass, borde stå skin color eller liknande, för ras, det är vi alla samma. Homo sapiens.

Men som sagt, ni på vänsterfalangen ska alltid prata bort DNA, för tyvärr har vi alla inte samma förutsättningar, men det fixar inte vänsterns världsbild. :joy:

Det är ingen som påstått att alla har samma förutsöttningsar. Men skillnaden är att du gillar att inte alla har det och vi andra försöker jämna ut det hyfsat - genom tex allmän skolgång och skattefinansierad vård.

1 gillning

Problemet med det är att då blir det “Ingen ska med”-mentalitet av det hela eftersom offentlig sjukvård suger och Svenska elever hamnar efter mer och mer för varje år som går.

edit: Gillar och gillar, det är så det ser ut. Och dessa lyckligt lottade ska prisas, inte sparkas på

Och det beror på det du förespråkar. Privatisering.

Jag förespråkar total privatisering. Alltså att det även ska finansieras privat, både sjukvård och skola. Så är det inte idag. Sedan tar jag de där källorna med en nypa salt

Det förstår jag att du gör eftersom dom motsäger det samhälle du vill ha.

Inte heller förvånande för du vill ha större segregering i samhället.
Du vill ha hemlösa, du vill att fattiga personer ska bli fattigare så dom inte har råd med sjukvård. Du vill ha en elit som ska slippa betala till välfärden

Du kan hitta motsvarade artiklar åt andra hållet

Osv, osv…

Testerna i nationella provet där elever från friskolor som har högre betyg än dom i offentliga presterar sämre är bevis nog för mig.

Nja, vi ska ha offentlig sjukvård, men den får betalas av arbeterna själva. Så får ni den sjukvård ni förtjänar och vi höginkomstagare den skatt vi förtjänar. Win, win

Jag anser att Karin Åmossa chefsutredare på Sveriges universitetslärare och forskare är en mer trovärdig källa än dig :rofl:

Se du vill ha ett segregerat samhälle.
Varför ska en person som tjänar mindre ha sämre vård än den som tjänar mer?

För att personen bidrar mindre kanske?