Stora polemiktråden (2019–2020)

Du beskrev precis miljömupparna!

Lika barn leka bäst. Du är av samma skrot och korn. Tacka vet jag vi ansvarstagande socialliberaler!

1 gillning

Fyfan, vidrigaste sortens proletärer

1 gillning

Det är ungefär lika begåvad och felaktigt som att kalla dig värsta sortens nazist. Ideologin är fel, människosynen är antagligen fel och du förespråkar inte folkmord - men ändå kalla dig det bara för att du är höger.

Fast det är en stor skillnad, för det första var nazisterna inte höger utan vänster. Och jag fullkomligt hatar arbetare och proletärer, de har snart förlorat sitt existensberrättigande till autonoma diton. Så att jag nåonsin skulle rösta på ett ett arbetarparti som SD är befängt

För fan Anders, du är för bra för den klyschan.

Det är ingen klyscha, peka på en enda grej i deras politiska program som är höger. De hade ju för fan femårsplaner. De var för planekonomi osv

Och du tror att ett samhälle skulle klara sig utan arbetare?

Hatet mot vänstern.

Som jag sade automation. Snart har vi en ny typ av under, underklass

Hatet mot kommunism kanske, men samtidigt hade de mycket mer gemensamt med dem än högern.

Allting går inte att automatisera. Så du lär fortsätta hata. Måste vara jobbigt att bära omkring så mycket bitterhet och hat.

All form av okvalificerat arbete kommer vara outsourcat till robotar i vår livstid. Och jag kommer sitta där och sippa champagne och säga, det skulle ni tänkt på när ni sket i skolan :joy:

Om man har följt med utveckling så vet man att robotar kan inte ersätta människan fullt ut.
Se på Tesla som försökte helt automatiska monteringen av sina bilar men var tvungen att återgå till handkraft.

Klart det går, vi är inte där ännu bara, först kommer taxichaufförer och åkare ryka. Sedan fabriksarbetare i alla dess former.

Det är bara yrken som kräver en kognitiv förmåga som kommer finnas kvar, Mao akademiska yrken

Du får väl tro det men det lär inte hända under din livstid. Så du kommer inte få vara skadeglad

Du underskattar hur fort det kommer gå. Det enda som kan sakta ner det är skatter på automation och skulle inte förvåna mig om LO och dess lakejer sossarna får igenom det (eller SD kanske då de är nya S)

Du jagar spöken och försöker skylla på andra. Men det är ett vanligt beteende från dom borgerliga. Ställer till det och sen skyller på andra. Patetiskt.

Nu finns det dom som vet mer än dig (som det skulle komma som en överraskning) så kommer robotarna inte ta över alla jobb.

Så då är frågan varför har det inte redan hänt inom bilindustrin redan? Har LO satt käpparna i hjulet redan menar du.

När de blir arbetslösa vilket jobb ska de ta? Du får tänka på att detta är människor med en kognitiv förmåga som är extremt begränsad. De har ingen högre utbildning, de kan inte föra sig i tal eller skrift. De är helt enkelt död vikt i ett samhälle utan behov av okvalificerat arbete