Stora polemiktråden (2019–2020)

Jag kan inte se att det är hyckleri även om hon är ledande aktivist. Självklart måste hon vara extremt återhållsam med sitt flygande, men att helt avstå tycker jag inte hon behöver. Om jag nu inte missat att hon sagt att man absolut aldrig får flyta.

Det kostar från 20 000 och tar två veckor. Kryssningsfartygen är inte heller några under i miljötänk.

Hon har inte sagt att man inte får flyga, hon har sagt att hon själv aldrig kommer flyga :slight_smile:

1 gillning

Flyg är ju ett fin litet fluffigt moln i jämförelse med båt, när det kommer till miljöpåverkan. Har noll förståelse för denna sneda debatt, har iofs noll förståelse för att det är sådant analt fokus på miljön i vår lilla ankdamm också…

1 gillning

Det är nog för att du saknar empati både för dina medmänniskor och framtida generarioner.

1 gillning

@Esse u kommer du med personangrepp igen, det du säger inte är tillåtet här.

Bara ok när du gör det?

Med tanke på att dina snedsteg i denna tråd får vara kvar så är det väl ett tydligt tecken på att det är lite högre tak här!

Screenshot_20190625-144110

Då bör vi kunna vara överens om att det inte är några snedsteg då de bevisligen är inom ramen för vad som är tillåtet i denna tråden.

Japp, men sedan finns det en kollektiv gräns som man kan nå upp till om man är så fruktansvärt negativ som du är.

Negativ? Well, jag tycker att det är fel att måla upp en felaktig bild av verkligheten till skillnad från andra :slight_smile:

1 gillning

haha. det är din bild det

Enda sättet Sverige kan påverka är via forskning och innovation. Att du och dina MP-polare köper elcykel spelar exakt NOLL roll både i ett lokalt perspektiv men ännu mer i ett globalt

1 gillning

Elcyklar och jängse fortskaffningsmedel är ju en fantastisk innovation, i det närmaste ett paradigmskifte! Det är snarare du och dina konservativa vänner som inte vill ha någon utveckling.

1 gillning

Det är en sak, din cyniska hjärna. Men jag tänkte mer på hur du bemöter andra människor :slight_smile:

Det vet ju du ingenting om, du känner inte mig :slight_smile:

Jag kommenterar bara hur du uppför dig på forumen, om du är annorlunda IRL är det bara att gratulera men här är du cynisk, negativ, arg, otrevlig och vad jag tror har en empatistörning.

Frågan är om man vill känna dig med tanke på hur du formulerar dig :slightly_smiling_face:

Helt fel. Men vi tror på utveckling som ger någon skillnad. Som tex kärnkraft, elbilar, vätgasbilar osv, osv.Dumt satsa på teknk som är direkt dålig för klimat och miljö, som tex solpaneler.

Måste vara bekvämt att bilda sig en uppfattning baserat på samma gamla invanda mönster och en ovilja till förändring och sedan applicera det med en dåres envishet på allt och alla.

1 gillning