Stora elbilstråden (2020–2022)

Känner igen problemet. Bor själv i en sådan förening. Tror de kommer att få krypa till korset :ok_hand:

Ja förr eller senare måste de nog det! =)

Personligen tycker jag hans fingervisning ibland är väldigt felvisande.

Jag tror tex Bee,vattenfall och elon är pigga på att sättaut dem. Så länge de slipper betala för marken som används…lite som Tesla gör det.

Varför är det långtifrån alla hus som har den möjligheten?

Man fick välja. Det står inget i lagen om att det ska vara just etanol. Där står det bara förnybara bränslen och eftersom etanolpumpar var billigast så blev det dem.
De mindre bensinstationerna fick dispens från pumplagen. Jag vet inte hur liten man behöver vara för att få dispens och jag tror att man måste ansöka om dispensen.

Okej !
Så kanske det blev, vill minnas att det var en del snack om den lagen.

Pratade med en mackägare om det för några år sedan och för honom så betalade bränslet lokalhyran och affären/kiosken betalade allt annat.

1 gillning

Nu syftar jag på hans uppgifter när han tar sina roadtrips. Varför skulle dessa vara missvisande?

Det är ju en strålande idé! Tills dess kommer nog mina vinflaskor tillrätta så vi kan testa…:+1::sunglasses::smiley:

1 gillning

Jag får kolla igen.

Som vanligt måste man skapa sig en egen åsikt och erfarenhet.

Där protesterar jag. Du är ju ofta väldigt skarp i dina poster. Då passar det inte att döma ut mina källor. Det har du alldeles för lite kunskap kring. Var inte så tvärsäker i dina inlägg.

2 gillningar

Absolut men det blir svårt när man inte har en egen elbil.

Du har inte angivit några källor utan bara skrivit att du läst/hört :grin:
Tittar man på hans roadtrips så får man en hyffsad uppfattning om räckvidd på vintern. Utan att själv äga en :wink:

Räckviddstest som NyTeknik skrev om för ett tag sedan.

3 gillningar

Då kanske du inte ska ifrågasätta de som haft elbil i flera år?

Jag har alltid trott nyteknik är en “clickbait” sida…

Nä, det tror jag väl inte. Jag får papperstidningen via mitt fackförbund, Sveriges Ingenjörer. Det brukar vara seriösa artiklar för det mesta.

1 gillning

alltså… Det framgår inte om bilen stog å fröstill i 48 timmar innan de började rulla?

Jag skojjar inte när jag säger: Jag har ALDRIG erfarat en 21 mils räckvids försämring på vintern i sverige