ok…Tycker bara för att vara en tidning som heter NyTeknik så saknas mycket och mycket är vinklat känns det som?
Vem har jag ifrågasatt? Dig? Då har du missförstått.
Testet var ju i Finland. ![]()
Tekniikan Maailmas räckviddstester genomfördes på en egenpreparerad testslinga under förhållanden som är jämförbara med vad många svenskar kan få uppleva under vintern – nämligen en yttertemperatur på minus nio grader.
Testet är ju på finska och ligger bakom betalvägg. Men du har rätt, man vill ju veta mer om hur det genomfördes.
Har inte upplevt det så. Men tidningen är ju annonsdriven som så mycket annat.
I princip varje nummer handlar om elbilar eller artiklar som relaterar till elbilar.
de brukar vara rätt kritiska mot elbilar?
Nej, snarare tvärt om. Det faktiskt mest rapporter om hur de problem som finns ska och kan lösas.
Vi befinner oss trots allt i elbilens barndom och teknikutvecklingen går fort.
Dagens sanning gäller inte i morgon o.s.v. Det är ju lätt att gamla uppfattningar blir “fakta”.
Vet inte, är inte inne i fastighetsbranschen och kan svara på varför så få elstolpar finns i föreningarnas garage.
För att efterfrågan inte slagit till än , snart ska alla ha … 
Hur kan du då underkänna dem? Utgår du från att jag(ev alla andra utom dig själv) är helt utan eget omdöme?
Nyteknik är ganska seriösa. Om de inte ändrat sig de senaste åren. Flera duktiga journalister som jag vet ringer experter för att kolla så att det blir rätt. Helt enkelt en ovanlig publikation idag…
Om de som bor där sägertill att de vill ha så kostar det inte mycket att montera.
ok. Vet bara jag läste en artikel från dem om flyg för något år sedan som var så fel så man blev mörkrädd.
Problemet är ju då att många som inte förstår flyg läser och tänker: “jaha, är det så det är”
Lite som när Markus pratar om Sonos… Då tror många (inkl jag en gång på tiden)…att det är bra grejer…men så fel vi hade 
De kan säker hamna fel ibland. Men tänk dig Aftonbladet skriva om flyg… eller DN…

.
Ps. Jag gillar DN, men de har sina begränsningar.
oh god… 
Blir faktiskt svårt att underkänna “dem” när du inte talat om vem som påstått detta 
Du är smart och du vet att “jag har hört” , “jag har läst” utan att hänvisa till vem som har kommit med påståendena är något man ska ta med en nypa salt.
Jag säger inte att Tesla Björn har facit men hans roadtrips är verkliga scenarion som du och jag kommer uppleva den dagen vi kör elbil.
Nej jag vet att du inte är utan omdöme men om man inte har kunskap om en sak är det svårt att dra en slutsats att ett påstående stämmer.
Jag har hade många förutfattade meningar om elbil innan jag började följa hans kanal men som jag nu inte längre har.
Vad baserar du detta på? Vår BRF ska till hösten bygga 14 platser utomhus och 4 garageplatser med laddare. Halva kostnaden täcks av Naturvårdsverket. Höjer föreningens attraktivitet och därmed värdet på lägenheterna.
Skriver man som medlem en motion till stämman bör åtminstone styrelsen utreda möjligheterna, om stämman röstar för motionen.
Våran förening satte upp solpaneler ifjol och satte in elbilsuttag i alla garage och ett stort antal p-platser. Man gjorde om avtalen så att om man har en av platser för el-bil men inte har en sådan så måste man flytta på sig om någon behöver platsen.
Cc @Marcus_Attefors
Hur löste ni att göra om avtalen? Vad jag förstår så är det inte så enkelt att göra om dom utan då måste man ha en giltig anledning att säga upp dom.
Kommer inte ihåg detaljerna. Tror man sa upp alla och så skrev man nya avtal.