Jag tror på en framtid med elbilar så mycket att jag beställt en hybrid utan att ha laddningsmöjlighet hemma, bara på jobbet än så länge, men jag räknar med att det kommer förändras med tiden!
Jag körde hybrid i sex år. Genomsnittlig bränsleförbrukning på de åren, 1,8L/100km. Nu har jag näst intill perfekt körcykel, och mer än hälften av ca 1L/100km kom från weekendresor och resor till fjällen.
Det är det nog många som undrar. VW har nog fullt upp med alla buggar i ID.3 just nu 
hur lång har du till jobbet?
Lustigt du säger det. En kompis i EU körde i helgen 14mil. han sa han hade en förbrukning på runt 0.2. Någon KIA laddhybrid kombi grej…
Tycker det lät hysteriskt bra
100 meter ner och två kilometer, 100 meter upp på kvällen är inget för mig… 
Men när det inte är virussäsong reser jag en hel del.
Och jag körde i sex år, V60 D6 och Passat GTE. För övrigt intressant hur Volvo slarvade bort sitt försprång. När V60 D6 kom var de ju väldigt, väldigt tidiga. Sedan hände inget, sedan inget och nu ganska B.
Vet du vad det är för buggar/problem. Jag har bara sett rubriker, inte läst något.
Nä, nu var det ett tag sedan jag läste något. Minns jag rätt så har tillverkningen fortsatt och de väntar på att skicka ut folk som skall uppdatera dessa maunellt.
Vad körde du för Hybrid ?
Först Volvo V60 D6 och sedan Passat GTE.
GTE har la ganska så kass räckvidd vill jag minnas en snubbe sa till mig som äger en sådan!? Speciellt när det är lite kyligare osv
Kyla påverkade Passaten(som i princip alla hybrider mer eller mindre). Volvon hade en speciell lösning, där gick dieselvärmaren in och värmde kupén när det var kallt. Men då förbrukade den ju diesel samtidigt som el… Samt spred avgaser utanför reningen. Men Volvo var så tidiga att det må ursäkta dem.
Hade kunnat tänka mig en hybrid som ändå klarar typ 4.5-5 säkra mil , hade bytt utan tvekan, om det funnits något intressant och tilltalande
Kia optima och mitsubishi outlander ska väl garantera 5 mil el?
En aspekt som många glömmer med hybriderna är att de har så sjukt låg förbrukning
Jag tror nya(uppgraderade/större batteri) GTE ligger ganska nära. Kanske inte på vintern, men det tar dig nog 50-55 km på sommaren och 30-40 km på vintern. Ganska bra tycker jag.
Det är sommarkörning antar jag?
Tycker egentligen ingen av dom är speciellt snygga, och absolut inte Outlandern
Dock…JÄVLA go prissänkning på denna
https://www.blocket.se/vi/90627605.htm
Optima kommer tydligen längst av alla
Men jag tror optima är den som tappar mest i procent på vintern pga valt värmesystem. Samtidigt går ju utvecklingen så snabbt att de kan ha fixat det.
Min fru har en Kia Optima Plug-In. Bäst i klassen när det gäller räckvidd. Den förlorar inte så mycket kraft på vintern heller.
Vi är väldigt nöjda med den.