Stora elbilstråden (2020–2022)

ID4a…måste googla.
edit: aaahh den ja. kommer bli storsäljare.
Personligen har jag en beef mot VW så inget sådant hos oss.

Lite ”off topic”, har ni ”kamerabackspeglarna” på er e-tron ?

yes… skulle inte rekommendera att gå den vägen. I sig är det inte dåligt, men skärmarna för dem sitter så fel.

1 gillning

Tror den kan bli intressant för oss ”svennebanankombidragkrok”

1 gillning

Hur blir ”känslan” med de speglarna? För egen del så vänjer jag mig aldrig vid backkamerans vidvinkel.

Edit: Har hitintills inte hört en enda motorjournalist som uppskattar det.

Jag ska vara ärlig och säga jag har kört den bilen 3-4ggr och jag tycker det var lite läskigt.
Frugan som kör 20mil om dagen tror jag tycker det är helt ok.

1 gillning

Är det inte en Fiat 500 på gång som elektrisk?

Id buzz !!! :heart_eyes:

2 gillningar

Lite som play-tjänster kontra linjär tv :see_no_evil::sunglasses:

jo…men Fiat 500 vill man ju inte ses i :)…

Skulle passa dig så bra!

Vågar du säga det när din fru hör. :joy:

Jo, finns ingen snyggare liten retrobil :ok_hand:

Delar dottern pappas åsikt ?

Det tror jag faktiskt. Hon är väldigt lik mig på sådant :)…fast hon hatar iofs i3an :thinking:

1 gillning

Ja vet !! Hoppas de inte dröjer för många år , ska byta igen aug 2021 kanske har kommit då , hoppas hoppas !! :heart_eyes:

1 gillning

Har för mig att de sagt produktionsstart 2022. Men, när det kommer till elbilar brukar tidsplanerna sällan hålla.

Är helt med dig där! Är mentat redo för en elbil och börjar mer och mer kunna tänka mig att ta den kostnaden och sedan slå ut kostnaden på lite längre tid än jag normalt har en bil (säg kanske 5-7 år).

Har också tänkt mig kombi då jag har hus men nu när barnvagnsåren är över börjar jag mer och mer tänka att en sedan/suv nog skulle funka. De få gånger jag behöver mer lastutrymme kan man fär små summer beställa hem det man köper.

1 gillning

När du suttit i en bilkö i 3 timmar är det bara att koppla in laddkontakten till pacemaker’n för då har du en puls som inte är mätbar med konventionella instrument. :rofl::rofl::rofl::rofl:

3 gillningar

Har suttit i bilkö flertalet gånger betydligt längre än 3 timmar ska du veta

1 gillning

Jag håller de där som mycket intressanta. Undrar när de kommer på allvar?