Stora elbilstråden (2020–2022)

Skickade nyss debiteringsfil för våra laddstolpar till vår administratör på HSB. Våra medlemmar betalar 100 kr extra för laddplats + för förbrukad el. KWh-priset blev för perioden 1feb - 30 april 0,55 kr/KWh. Kul med folk som gnäller att elbil är dyrt :man_shrugging:

3 gillningar

Vad var snittladdningen?

Har bara förbrukningen för de fem stolparna som används idag. Från 250 - 1100 KWh

Intressant.
Är de plugin hybrider som står eller hel el?

Hur många stolpar har ni och vad blev totalkostnaden för installation?

Bondgrabben i mig gör att jag villhöver en elpickup :grin:
Den där är nästan lika cool som en Rivian.

4 gillningar

Både och, 1 polestar, 2 tesla och 2 plugin kia

1 gillning

14 ute och 4 i garage. 360k ex moms. Men sen tar Naturvårdsverket halva kostnaden typ

hu?. Varför ska de ha pengar?

Tar kostnaden = att de betalar för halva installatonskostnaden

2 gillningar

Ok, var lite nyfiken då det diskuteras här i samfälligheten om att installera stolpar. Vi har ju redan monterat en laddare på tomten. Men det börjar ju komma fler elbilar till kvarteret som inte har möjlighet att montera laddare på sin egen tomt

1 gillning

Jobbigt om de laddar ur på vägen… :joy:

2 gillningar

har för mig att det finns ett transport läge där alla elektronik stängsav

1 gillning

Coolt att att man kan använda den nya F-150 som powerbank till sitt hus… :smiley:

1 gillning

Är ute på min första långtur. 750km närmare bestämt. Lite intressant när det är begränsat med laddare i Norrland.

4 gillningar

Längs med kusten lär det väl inte vara någon brist direkt? Hur snabbt laddar niron?

Njae det är inte så bra utbud. Mest Bee och dom har en tendens att vara sönder. Som bäst får man dessa hastigheter.

Just nu får jag denna hastighet på Bee

1 gillning

bee har väl inga som är snabbare än 50kW?

Stämmer bra. Fick inte mycket högre med Ionity heller. Coldgate troligtvis.