Stora elbilstråden (2020–2022)

Circle K storsatsar i alla fall.

Ne bara elbilsladdning via Ionity, och det vet du :kissing_heart:

1 gillning

Alla vet ju att bemannade mackar tjänar noll på bränsle utan drar in det mesta på allt annat i butiken. De borde tjäna mer på el eller?

Även befintliga mackar?

Borde bli ännu mera fika att sälja och kapaciteten för att sälja sådant är redan hög hos de flesta :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Japp - först via Ionity och nu egna.

1 gillning

VW har onekligen en del att fila på när det kommer till mjukvara. Märkligt att en uppdatering skall ta så lång tid?

2 gillningar

De är mycket bättre på diesel mjukvara. :joy::joy::joy:

VW ’miljödiesel’
hehe

1 gillning

Jag kan tycka det är märkligt (likt e85 för flera år sedan) att mackar inte enligt lag måste ha laddmöjligheter.

Jag förstår att de små mackarna i norrland inte har ekonomisk möjlighet att göra det.

Men något måste ske, snabbt.

1 gillning

Men tur genom sverige senast använde jag ionity…
Gick hur smidigt som helst.

självklart är det hål i huvudet att man måste hålla tryck på laddhansken innan laddning börjar.

Och jag snubblade på en som var trasig…

1 gillning

Jag tycker också det är jobbigt att hålla in avtryckaren på munstycket för att det ska börja pumpa in diesel i tanken. :joy::joy:

fruktansvärt

1 gillning

Circle K Midhem i Malmö har satt upp en 50 kwatt-laddare och en 150 kwatts-laddare. Gratis precis som i Fjädie än så länge via Circle K Charging.

3 gillningar

50W, är det för iPhones?

3 gillningar

Och 150 W är för MacBook Pro

3 gillningar

Har det sagts något om vilka priser de kommer ha sedan?

Viktig bil att lansera som elbil, bäst säljande pickupen i USA senaste 40 åren. Imponerande smart och genomtänkt!

2 gillningar

Jag har alltid velat haft en F150…givet köp nu

1 gillning

Den kommer nog sälja betydligt bättre än Cybertruck :wink: