Stora elbilstråden (2020–2022)

yepp riktigt fin. test körde en i sthlm när jag var där… mjukvaran i bilen var så buggig så var riktigt irriterande.

Jag gillar den! Den känns väldigt lagom, ingen tycker den är ful men den är inte det snyggaste som designats. Dom har också lyckats skapa en bil som ser lite “elbilig” ut utan att den är blå accentfärger högt och lågt, en “vanlig” bil som ändå känns modern.

2 gillningar

Buggarna är intressanta, Kan man säga att Testa har/hade problem att bygga bilar, men klarade mjukvaran, VW tvärt om?

min första tesla var dåligt ihopsatt och fruktansvärt buggig mjukvara…
Idag är mjukvara rätt ok… men fortfarande inte superbra ihopsatta.

VW Kan ju göra bilar…inte mjukvara… och det märkte man. Som de gjort interfacet så är det tveksamt det någonsin blir bra.

Aj då, jag håller dock tummarna för att de får ordning på det tills jag ska byta bil om 2,5 år…

2 gillningar

Nä, vad tråkigt! Trodde att de skulle fått ordning på mjukvaran till ID4 :pensive:

Det som störde mig var hur segt det var. hängde sig och det var förmånga knapptryck gör att göra en simpel grej.

Navigationen var helt hopplöst

Biltillverkare ska inte hålla på med mjukvara.

Grejen är ju att Teslas system är rätt ok nuförtiden.

Men i en smäll och första försöker så är android automotive så mycket bättre. Så Volvo delar din uppfattning

1 gillning

Kan man inte ladda hemma så kan jag förstå dem.

Men 82% fortsatte.:wink:

man kan ju inte säga annat än att bensinbilar är bekvämare på långre resor… Men det är det ända man gerupp

Ja, jag skulle gärna vilja veta hur många av de som gav upp elbilen som kan ladda hemma :thinking:

1 gillning

Ja. Det finns en hel del kvar att göra. Speciellt för folk som bor i stan och i lägenheten.

Tycker att det är konstigt att inte fler föreningar har det faktiskt. Måste ju göra boendet där mer attraktivt?
Vi har inte det i vår förening ännu, men det ligger på agendan.

3 gillningar

Problemet i USA är ju att de i mångt och mycket även laddar med enfas hemma med alla problem som det innebär och tid.

Ja, en deal breaker för mig. Det kommer nog i var och varenda gathörn i framtiden.

1 gillning

Märkligt egentligen att inte fler föreningar förstår det. Vi monterad redan 2015 fyra st laddplatser som nu är utökade till 6st. Alla är inte okuperade utan 4st är uthyrda och två får vem som helst i föreningen nyttja.

2 gillningar

Såklart…elbillar är kasst, fråga @Esse

1 gillning

Det måste ju ha med strömförsörjning att inte fler befintliga mackar satsar på laddning bara nya?