Tack! Bra bild, är mera med på banan nu. Men kommer vara nervöst första gångerna som det ska laddas .
På tal om ingenting, så har jag kört runt lite kring Split/Makarska de senaste veckorna och endast sett en elbil. En id4 från Norge. Haha har inte heller sett en enda laddplats (har inte letat heller)
När jag laddade på EON Munkedal var två av fyra 175 kW-laddare ur funktion.
Jag hade ena laddaren och en Mercedes EQV den andra. Tanten som hade Mercedesen kopplade ur laddaren när hon var klar och lät sedan bilen stå kvar och blockera medan hon gick iväg på andra ärenden. Hade inte koll på att EON hade en sådan avgift, men tanten visste tydligen hur man kommer runt det.
Jo det håller jag med dig om. Har för mig att de tidigare bilarna från MG har varit lite klena när det gäller laddningen men 135 kW är väl inte så tokigt?
Tror den kommer bli en toppensäljare. Storleken är lagom för många och jag gissar på 330-350 efter bonus, vilket är något många kan vara beredda att betala för att få elbil. Det handlar inte längre om en miljon eller ens en halv miljon. Kanske inte bästa kvalitén men långt ifrån sämst.
Om dom bara kunde göra något åt deras mjukvara som är så otroligt långsam...
Nu går MG4 att förbeställa! Endast maxversionen för 415K så jag var lite off, men hade räknat med den mindre utrustade versionen också. Så 365 för en fullutrustad halvkombi! Både ID.3 och Megane E-tech börjar högre och då nakna utan utrustning.
@Esse hur kan du du tycka MG är tråkigt? Dom ger fingret till resten av bilmarknaden, en fullutrustad MG4 vs en naken ID.3 för 84 000 kr mer? Jag vet vad jag skulle välja om jag letade bilar i den storleken
Edit: jojo subventioner från Kina osv, men samtidigt tycker jag MG visar att många inte är ute efter lyxåk. Bygg en billig bil så är folk nöjda liksom.
En annan grej jag såg när jag parkerat bredvid en Modell X var att skärmen tändes och det stod "Spelar in"(eller npt liknande). Spelar den in i händelse av att nån skulle gå emot bilen eller vad?
yes den har var som kallas sentry mode. spelar in allt runt bilen vid rörelser.
äter batteri och tveksamt om man får göra så.
I Dubai kan man få böter om den används