Det är ju alltid lätt att vara efterklok. Med det sagt, de som privat köpte en av de sista Tesla med livstid SC har nog gjort en bra affär 
Har ingen laddare i min samfällighet heller, lär dröja lång tid. Men ser inget bekymmer med det. Ingen brist på offentliga laddare direkt. 
Har inget att klaga på, toknöjd.
Yep, tills man får börja betala månadsvis för att ha navigator. 
Jag velade länge! Du blev det en lite kortare leasing av Toyota hybrid. Tittade lite på toyotas eldrivna när jag var inne. Suget finns helt klart.
I värsta fall få jag sätta upp en egen laddare och parkera på gräsmattan när det ska laddas 
Nästa gång!
Det löser du nu när du bemästrar kabeldragning är det bara att ge sig på trådlöst. 

Liten selfpromotion som jag ändå tycker är intressant, och många andra också
Det här med att ladda till 80% har varit ett hett ämne i sommar men varför ska man göra det? Jag har gjort en video där jag går igenom det lite mer och förklarar (extremt enkelt) hur ett batteri fungerar och varför det är dåligt att ladda till 100%, och framförallt, att låta det sitta där.
Mycket bra förklaring som gör att alla kan förstå hur det fungerar.
Testade att ladda på en SUC på väg hem från Stockholm.
Angående detta att icke Teslor lått står fel så klarade inte denna Tesla ägare ställa sig rätt 
Gjorde det mycket enklare för mig att ladda däremot 
Har aldrig tidigare fått så bra hastighet som jag fick nu.
Problemet när något ställer sig fel och laddar och jag måste ta "fel" kabel till min bil är att jag alltid skäms lite när den andra bilen åkt och en ny förare kommer. Känner mig som en ladd-n00b när nya bilens förare tittar snett på mig 
Intressant att din Niro laddar lika snabbt som nya Niro har som maxhastighet.
Det var så många lediga laddare att det inte var något bekymmer. MEN hade någon påpekat hade jag berättat varför jag stod som jag gjorde. Hade ju bildbevis 
Därför som jag inte är så intresserad av den nya Niro EV. Den hade kunde fått 100-130kWh alla fall.
Eftersom priset vid köp och leasing ökat markant.
Ja, tycker nog 100 kW är minimum. Iaf om man åker mycket.
Ursäkta denna fråga, vet att det var tagits upp förut. Men ha inte lyckats ta in det. Vad är det Teslan gjort fel på bilden du postade? I mina lekmans ögon ser det ju helt ok ut, sladden når ju.
@katho
Han står vid fel laddare. Som du ser så står han utanför rutan nästan helt för att han ska nå med kabeln. Han ska stå där jag står och använda den laddare han använder. Enkel regel är att numret på laddaren skall vara mot bilen.
Bild som förklarar.
Precisely. ![]()
Kan ju säga att jag smög in lite försiktig för att inspektera hur jag kunde ställa mig. För min laddport är inte på det optimala stället. Så när jag såg att en ställt sig fel tänkte jag "toppen spelar ingen roll hur jag ställer mig" 
en helt annan sak ang tesla SC
Man har blivit så bortskämd med >150kW laddhastiheter så när jag laddade på en SC v2 nyligen stog jag och svor över jag fick 60kW.... men jag delade ju med den andra vid laddaren.
Man kan svära på att det är få ionity.. men SC går fan segt om det är mycket folk där
3,53kr/kWh har jag för mig.
edit: Jepp, så var det.
Najs.