Stora elbilstråden (2020–2022)

Hur kraftigt den bromsar beror ju på hur mycket man släpper på gasen. Upplever ingen ryckighet med max regenerering på EV6an annat än om man inte perfekt möter upp med gasen när man slår av farthållaren.:slightly_smiling_face:

Jag tycker det är roligare att köra bil än att åka så jag står upp för 3 pedal läget. :joy::joy:

4 gillningar

Det är skillnad i programvara och funktionalitet mellan din och min bil helt enkelt :grin:

1 gillning

Beror på vad det är för bil. Körde en Skoda Superb TDI med manuell låda för ett tag sedan. Inget kul med det, trots tre pedaler.:slightly_smiling_face:

2 gillningar

Jag tycker bara det blivit lite för mycket automatiserande i bilarna idag. Nyblivna med körkort kan inte häva en sladd eller stanna en bil i blixthalka utan ABS bromsar. Tidigare fick man vara med mer i matchen och köra bilen själv. Nu sitter folk och surfar eller läser dagstidningen på väg till jobbet då bilen sköter det hela mer och mer själv. men jag är väl en bakåtsträvande man som heter Ove. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Grumpy Cat Annoyed Face GIF

3 gillningar

Fun Indian GIF by The Sultan

Nu verkar du ju mest åka till McD och då vet i sjutton om tre pedaler är grejen..:grin:

1 gillning

Nu är det faktiskt så att halkkörning är mer avancerad nu än vad den var när du tog körkort på sekelskiftet :wink:
Att "vi" är bättre på häva en sladd med en bil utan hjälpmedel beror på att "vi" lekte och tränade i många fall på allmän väg. Inte speciellt trafiksäkert egentligen.
Så vad vill vi ha? Bilar som hjälper oss eller bilar som inte har några säkerhetsfunktioner alls och förlitar sig 100% på föraren?

4 gillningar

1 gillning

Jag menar att "vi" tappar fokus på saker som vi inte behöver göra då bilen gör det åt oss. Saker som satt i ryggmärgen finns inte där längre utan uppstår en viss situation vet man inte hur man ska hantera den manuellt. Sen kanske "vi" inte kan bromsa in helt optimalt eller häva en sladd så bra som ett kontrollerat system, men "vi" kan iallafall.

Lite som man säger om piloterna, de behövs bara vid start och landning om något går åt helvete för att täcka upp om säkerhetssystemen fallerar. :joy::joy::joy:

Denna kom upp i flödet på Youtube precis. Lennarts bil i Axvall. Gott om pedaler på dessa bilar. Dock fikar de utan vaniljsås. :grimacing:

2 gillningar

sjukt OT.. men flygplan år 2022 kan inte starta automatiskt. AP slås ofta på vid 1000feet.

1 gillning

Okej , du får prova BMWs adaptiva regen läge. Jag tycker den är nice, kör aldrig i enpedalsläget (B)
Jag måste se till att prova fler elbilar :blush:

Nyheter i Tesla-lägret – Model S och X börjar leveras i slutet av året.

Kört Mini Cooper SE som närmast men försöker få tag på en i4 :heart_eyes:

1 gillning

Det säger du bara för att undvika lönesänkning. :joy::joy:

1 gillning

5 dagar road trip till alperna och områden runt omkring klar :slightly_smiling_face:
Sjukt vilken regen det har blivit, men det är ju logiskt med tanke på alla bergspass som har åkts över

Att hitta laddare har varit ett icke problem , finns väldigt gott om även om man åker lite off från motorvägarna, jag åkte typ med några timmars planering utöver att jag visste att jag ville till Österrike & Schweiz
Jag sikta in mig mest på IONITY för jag ville prioritera korta stopp men samtidigt så var de inga fel att koppla in i en 100kW och ta lunch i solskenet :stuck_out_tongue:

8 gillningar

Härligt! Längtar efter nästa vår/sommar då vi har vår i4 med att göra roadtrip med :sunglasses:

Nyfiken, vad menar du här?

Kul, ja där har ni att se fram emot !

Den energin som går in i batteriet när man saktar ner. Bilen har laddat tillbaka 265.8 kWh tillbaka totalt i batteriet på den sträckan jag åkte, mest på grund av all nerförsåkning som blev när jag åkte ner från bergen. Om de va de du undra ? :stuck_out_tongue:

2 gillningar