Stora elbilstråden (2020–2022)

Åt och drack i bilen under färd, som gammal lastbilschaffis och Norrlänning är det inte konstigt.

1 gillning

Haha! Trodde dock att lastbilsförare passar på att äta när de står still på grund av kör- och vilotidsregler.

1 gillning

Det blir ingen lastbilskagge om man bara äter då :wink: Och många ggr så passar man på att lasta/lossa på vilotiden.

2 gillningar

Både effektivt och skrämmande på en och samma gång!

6 gillningar

Jag kommer ner under 0,5 med min BMW men aldrig när jag har släpvagn efter. Vad är en miljödiesel?

1 gillning

Bla så har den elektriska servo ist för sådan som drivs av remmar, 6 vxl och lite annat. Enligt specs så skall den dra 0,41 blandat.

Audi har något på G. De har visat renderingar på en konceptbil som är en kombi.

2 gillningar

1 gillning

Den e fin !! O säkert jätte dyr 🫣

Äsch, du slipper ju byta kamrem så den där kan du lätt räkna hem. Bara beställa! :wink:

1 gillning

Där sa du nå !! - tack för din beställning :laughing::innocent:

1 gillning

Jag har kikat lite på Ford F-150 Lightning Electric och Chevrolet Silverado EV. Tycker dom är fina!

Jag gillar pickuper. Favorit är dock en Ford F-250 Super Duty Black Widow. 6.7-liter Power Stroke Diesel V8.

5 gillningar

Vi har numera en Renault Kangoo helel som budbil här på kontoret. Om jag skall vara snäll så är den väl inget under rent tekniskt och de utlovade 30 milen är bara en våt dröm.

1 gillning

Är det klart att Lightning ska komma till Sverige !? :open_mouth:

Det har jag ingen aning om! Man kan hoppas!

1 gillning

Tänk för fan inte på oss fattiga stackare. :joy::joy:

1 gillning

Byte av luren var tredje år nu då :joy:

1 gillning

Tycker de testerna är löjliga.
varför gör man inte likadana tester på bensin och diesel bilar?

jag tycker de borde testa laddhastigheterna istället.

tex audi etron gt säger 22.5min mellan 5-80%. vilket den faktiskt gör... jag har fått på 21 min tom

Polestar säger 40min till 80% vilket jag tror är i överkant. Brukar landa på 35 min

Tesla MY säger 275km på 15min... där jag jag lite skeptisk men det rör sig säkert runt och nära de siffrorna

1 gillning