Stora Corona-tråden (2020)

Det är bara att utvandra igen. :joy::joy:

:joy: tror inte min fru är intresserad av det då hon är ursprungsbefolkning :rofl:

Då slutar ni kanske i Danmark. :joy::joy:

1 gillning

Problemet är att folk inte kan låta bli att ta på masken. Då försvinner syftet.

Du som är så säker på din sak. :wink:
Hur ser du på att nästan alla andra länder i världen har rekommendationer eller krav på ansiktsmask.
Även om folk inte använder den på ett ultimat sätt tror jag den har ett viss effekt.
Den gör ju också att man hela tiden blir medveten och påmind om läget och tänker mer på att hålla avstånd och renlighet.

Jag är av åsikten att masken inger en falsk trygghet. Att folk tror att den ger ett större skydd än vad den verkligen gör och därmed inte håller avstånd. Ser folk som använder mask men håller hela tiden och pillar på den. Det motverkar dess syfte.
Studier om mask fungerar är ganska så meningslösa när den inte används på rätt sätt.

Alla dessa länder som har masktvång vet vi att det verkligen fungerar?

Se bara på det här nyhetsinslaget. Folk som bär masken fel, tar på den. Hur ska det kunna hjälpa? Snarare så att man från en koncentrerad källa lättare sprider det vidare.

Har ju släkt runt om i världen och blir ständig ifrågasatt varför jag inte har mask. Men vi har ju ingen masktväng här i Sverige. Socialdistansering är det enda som hjäper på riktigt.

1 gillning

:wink:

Var in snabbt på Ikea idag. De med mask höll inte avstånd, folk utan mask höll avstånd. Inte första gången jag upplever att folk med mask skiter i avstånd, lex-hemköp

4 gillningar

Är det någon som vet hur länge man ska vara sjuk i det här eländet?

Det finns väl ingen som vet. Det skrivs i nyheterna om folk som varit sjuka med diverse symptom i ett halvår nu.

1 gillning

:scream::scream:

Influensavaccin tycks vara billigare för dom som bor i Skåne :thinking:
Kollade på kry och om man bor i sthlm betalar man det dubbla :face_with_rolling_eyes:

Var har du hittat dessa uppgifter?

på kry vaccination…

Kry vill gå med förtjänst

Live från Taiwan

2 gillningar

Hårdare restriktioner presenteras nu av Steffe:

Edit:

Högst 8 personer vid sammankomster är nu bestämt.