Stockholm stads skolplattform återigen i trubbel

Fantastiskt smidigt oc h bra användning av förskolans kompetens…:roll_eyes:

Med två barn på högstadiet i Stockholmsskola måste jag ändå säga att det blivit bättre. Från ett lapptäcke och knasiga länkningar mellan unikum och diverse andra märkliga portaler börjar det nu likna något. Troligen skillnad från skola till skola men helt klart har det ändå varit ett fiasko på flera sätt. Såg att de har runt 380.000 användare så kan tänka mig att de får en del feedback haha.

En sak som fungerar mycket bra är hur de jobbar med Microsoft Teams i klasserna med utelning och inlämning av arbetesuppgifter mm. där har de lyckats men kanske mest Microsofts förtjänst.

sr.se finns kvar, jag brukar gå in på sr.se/p1

Ja, men de säger alltid den långa adressen i radioprogrammen och de har långa e-postadresser.

2 gillningar

Jag är förvånad över att det inte är mer kritik. Typ att folk går man ur huse eller näthatare som aldrig förr. Plattformen är ju extremt dålig och lägger hinder i vägen för en bra kommunikation.

1 gillning

Fungerar mycket bättre än den där ursäkten till app som Skolplattformen är.

Bara en sådan sak som att man kan skriva in personnummer med 10 eller 12 siffror. :ok_hand:t2:

1 gillning

Bra frågor och svar här:

https://twitter.com/i/events/1359509659539959808?s=21

1 gillning

Det är kul att Stockholm Stad inte är medvetna om att de har ett API.

2 gillningar

Riktigt skrämmande läsning. Så otroligt eftersatt kunskapsnivå så det liknar ingenting…

1 gillning

Så du har testat? Inte så att den appen stjäl information som är känslig? Skulle den kunna det?

1 gillning

Nej, den lagrar ingen information på någon server. Den hämtar data från Stockholm Stad och lagrar i mobilen.

1 gillning

I så fall skulle någon av de tusentals personer som kollat på koden reagerat.

1 gillning
2 gillningar

@Zop Så sthlm stad har fattat hur de gör så stänger de ner api:et :wink: