Star Wars: The Mandalorian

Brukar inte kolla extramaterial men kollade lite på det som finns om Mandalorian.
Fascinerande teknik dom använt vid inspelningen med ledskärmar både på sidorna och ovanför. :+1:t3:

1 gillning

Finns en dokumentärserie där man får följa med bakom kulisserna, minns inte vad den heter nu men finns på Disney+.

Jag vet men hittade inte det i appen nu. :+1:t3:

Edit: Hittade nu…

Från sajten:
image

Som vi skriv­it tidi­gare så har säsong två av Man­dalo­ri­an pre­miär idag, det är inte det enda storslagna som hän­der i Star­wars-uni­ver­sumet idag.

Det kan vara att ta i, men lite mysigt är det. Den pris­belön­ta kom­positörens Lud­wig Göranssons får en egen Sonos Radio-kanal. Things That Stuck har Lud­wig döpt kanalen till och kom­mer innehål­la film­musik han själv ska­p­at samt film­musik, jazz, klas­sisk musik, indie och hår­drock som han inspir­erats av. Vi får ock­så kom­mentar­er, berät­telser och inom en snar framtid får vi ta del av en exk­lu­siv inter­vju.

Things That Stuck är en sam­ling låtar och ljud som hit­tade sin väg till mitt hip­pocam­pus. Att dela min pas­sion för musik med vän­ner och familj hör till mitt livs störs­ta lyck­or. När du delar ett känslomäs­sigt band med någon, så sväller både ditt hjär­ta och dina trumhin­nor och får dig att lyssna på musik på ett annor­lun­da sätt”, säger Lud­wig Görans­son.

Linköpingsso­nen blev belö­nad med en Oscar 2019 för sitt arbete med Black Pan­ther och en Emmy för musiken till Man­dalo­ri­an i år.

Lyssna på Things That Stuck på Sonos Radio idag, direkt i Sonos-appen.

Via: Sonos Pressmed­de­lande.

 

Apple och Disney verkar ha ett bra förhållande i alla fall.
Apple gör reklam för Mandalorian på Instakontot för TV.
bild

“Alla dog”? Var har du fått det ifrån?

1 gillning

Han behagar nog skämta :slight_smile:

3 gillningar

typiskt… glömde hållaupp: “Jag skämtar” skylten… tokigt.

1 gillning

Tokigt indeed!

Men alla borde dött med tanke på vem som dog!!

1 gillning

Yes. I have spoken

This is the way :teknikveckan:

Förstod det på Esses svar :slight_smile:

Har nu sett första avsnittet och vi får hoppas det tar sig men nu kändes det lite som att det mest var upprepning från s1.

Nu tycker jag vi tar det lite lugnt här herr Esse med tyckandet!

2 gillningar

Håller det samma standard som S1 tycker jag det duger. Har inte krav på att kvalitet ska öka för att det är värt att titta.

Senaste avsnittet var en riktig besvikelse. Hoppas det inte är påväg utför…

Alien…

Endorfinjunkie här, har ständiga kvar på ökad kvalité!

1 gillning

Det är ju egentligen ingen story i Mandalorian.
Han bara åker runt på olika ställen och utför uppdrag typ.
Måste ju hända något mer.
Och baby Yoda är bara någon maskot.

Låter lite som gamla 80- och 90-talsserier där varje avsnitt var fristående (”A-Team”, ”MacGyver” och liknande).