Star Wars: The Mandalorian

När utspelar den sig egentligen. Få inte ihop det. Boba fett dräkten han fick, baby Yoda?

Den utspelar sig fem år efter ”Return of the Jedi”. Karaktären som kallas ”baby Yoda” är alltså inte Yoda som ung utan en varelse av samma ras som Yoda.

Tack, har varit lite för avslappnat tittande på denna! Men visst var det boba fetts dräkt?

Det stämmer.

Kollar ni senaste avsnittet av Mandalorian som för övrigt var episkt så kommer det mer efter eftertexterna. :star_struck:
En teaser kan man säga. :wink:

2 gillningar

Episkt var det rätta ordet.
Eller…Ord kan inte förklara hur det kändes.

2 gillningar

Denna är inte lika Episk, men det är ju nära jul :slightly_smiling_face:

Efter ha varit lite tveksam efter första säsongen så är man tvärt om nu.

Mycket tveksam? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Från sajten:
image

Som om det inte vore nog med glada nyheter från Star Wars-universumet så gick Disney igår ut med när säsong 3 av The Mandalorian startar.

Detta blir i februari nästa år och det kommer såklart som tidigare att visas på Disney+. Säsong 2 hade premiär i oktober 2020 så det har gått en tid sedan dess.

Som tur är fick vi följa med Mando och Grugo på äventyr även i The Book Of Boba Fett, vilket gjorde att vi ser fram emot en tredje säsong ännu mer.

Mer än en premiärmånad har vi inte fått. Men dagen till ära kan vi njuta av trailern för dagens Star Wars-premiär.

Via: Disney Instagram.

1 gillning

:vulcan_salute:

1 gillning

Vi giftes oss 8 september* och jag avslutade mitt tal med live long and prosper.vulcan_salute

  • Datumet då den ursprungliga Startrek serien först visades i USA.
1 gillning

Från sajten:


The Mandalorian är ju en himla trevlig serie i Star Wars-universumet och i februari nästa år är det dags för säsong tre och nu har Disney släppt en teaser på vad som komma skall.

The Mandalorian gjorde succé på Disney+ och med två säsonger släppta så är det snart dags för den spännande fortsättningen där vi fortsatt får följa The Mandalorian som spelas av Pedro Pascal. Den tredje säsongen kommer släppas på Disney+ i februari 2023 så vi får vänta ett tag till innan vi kan avnjuta denna fantastiska serie.

6 gillningar

MAGIIIIIIII! :heart::frog::rocket:

3 gillningar

Från sajten:
image

Studio Ghibli är den legendariska manga-studion som står bakom mästerverk som “Spirited Away” och “Min Granne Totoro”. De har i ett samarbete med Lucasfilms och Disney gjort en handritad kortfilm med Grogu, “The Child”.

Filmen på tre minuter handlar om Grogu som stöter på ett gäng dammråttor som skrämmer honom. Dammråttorna är så kallade soot spirit från Ghibli-universumet. När de snurrat runt lite på skärmen, SPOILER ALERT, så blir de vänner efter att Grogu fått en vacker blomma av de skrämmande dammråttorna.

Filmen är gjord av Katsuya Kondo och har musik av svensken Ludwig Göransson.

Zen – Grugu and the Dust Bunnies kan du nu se med egna ögon på Disney+.

2 gillningar

Tredje säsongen har ju verkligen levererat efter två avsnitt. :star_struck:

1 gillning

Den här säsongen känns lite barnsligare än tidigare. För många skämt och barnslerier.
Det är en svår balans, men det fungerade i säsong 1 och 2.

Sen hoppas jag verkligen att vi får ett svar på varför Grogu kommit tillbaka till Mando.

Efter de sagt att de inte har ett klart avslut på serien så börjar man bli mer skeptisk den.

image

3 gillningar

Rätta mig om jag fel men det svaret fick vi väl ganska tydligt i The Book of Boba Fett?

Du menar man måste ha sett en annan serie för att få svar på det?
Den var ny!:sweat_smile: