Star Trek

Detta är den officiella Star Trek-tråden där vi pratar om denna episka franchise (Esses red anm) som inkluderar:

  • Star Trek (1966–1969)
  • Star Trek: The Animated Series (1973–1974)
  • Star Trek: The Next Generation (1987–1994)
  • Star Trek: Deep Space Nine (1993–1999)
  • Star Trek: Voyager (1995–2001)
  • Star Trek: Enterprise (2001–2005)
  • Star Trek: Discovery (2017-)
  • Star Trek: Picard (2020-)

Från sajten:
https://teknikveckan.com/filmochserier/en-forsta-teaser-for-star-trek-picard-ar-nu-ute/

Vi vet absolut ingenting om handlingen ännu men det ska enligt många vara en fortsättning på Star Trek: Next Generation och centrera kring Kapten Jean-Luc Picard.

Totalt ska det komma tio avsnitt av serien och den kommer att sändas på Amazon Prime Video, med bland rollerna har vi bland annat Patrick Stewart, Santiago Cabrera, Isa Briones och Alison Pill. Trailern, eller rättare sagt teasern avslutas med att meddela att serien kommer komma inom kort, men inget exakt datum.

 

2 gillningar

Tjohoo, men på Amazon :frowning:

Från sajten:
https://teknikveckan.com/streaming/mer-fran-star-trek-picard/

Nu blir det allt tydligare vad vi kommer att få se av Star Trek-serien Picard. Serien har premiär någon gång under 2020.

I teasertrailern får vi se Data i bitar men även andra bekanta ansikten från tidigare serier.

 

Från sajten:
https://teknikveckan.com/nu-kan-du-se-star-trek-picard/

Först avsnittet av Amazon Prime Vidoes Star Trek: Picard är nu tillgängligt för alla abonnenter.

I Star Trek: Picard möter vi Jean-Luc Picard, numera pensionerad amiral från federationen. Plågad av den händelse som gjorde att han självvalt avgick.

Jämfört med Star Trek Discovery på Netflix är den här mer eftertänksam och kanske därmed lite mer hedrande till de gamla serierna.

Det är för övrigt redan klart att det blir en säsong 2.

3 gillningar

Har börjat titta på Star Trek Enterprise igen på Netflix. Och det slår mig väldigt mycket mer nu än när jag tittade när jag var betydligt yngre hur flera serier StarTrek-serier sexualiserar kvinno(Vulcan)-kroppen på ett ganska så underligt sätt. Det är knappast en serie som behöver säljas med ohälsosamma kvinnoideal.

Att sälja med hjälp av kroppar är ju inget ovanligt men StarTrek-serier är rätt upplyst i övrigt.

Finns det någon diskurs runt det här som jag missat?

För en som har noll koll på star trek, vad är en vulcankropp?

3 gillningar

Tyst nu…allt är bra.

1 gillning

Är vi lite manschauvinistiska är vi?

1 gillning

inte då…
SmartSelect_20190403-233949_Chrome

Ganska så sunda kroppar det där.

1 gillning

Star trek blog

I Star Trek: Strange New Worlds kommer delar av huvudensemblen från säsong av Star Trek Discovery.

Det är däremot inte så mycket vi vet om den nya serien. Den utgår från en tid innan Kapten Kirks Enterprise vilket stämmer överens med tidslinjen för Star Trek Discovery.

Premissen är kort och gott att de åker runt och hittar nya spännande världar runt om i galaxen.

Läs mer hos CBS.

Vilken är din favorit bland Star Trek-serierna? Det börjar bli ett gäng nu :slight_smile:

Voyager

Voyager här också

Underskattade DS9

Voyager och Discovery

Star Trek: Enterprise (2001–2005) - älskar Scott Bakula.

Sedan Discovery S2 på grund av just Christoffer Pike-karaktären.

DS9 är mycket underskattat ja!

1 gillning

Svårt val, men DS9 är nog min favorit också. (tidigare hade jag sagt TNG men det börjar kännas gammalt).
Discovery kollade jag första säsongen, men jag gillade det inte alls, och gav nästan upp halvägs… det fanns inga bra karaktärer. Michael Burns var iofsbra, men det handlade om henne hela tiden. De andra fick inget utrymme alls, och när de väl började få det så dog de direkt.
Charmen med de gamla serierna var att det inte va någon riktig huvudroll, utan alla hade sina egna storys.

1 gillning

Enterprise…