StandBy i iOS 17

Igår var första gången jag skulle testa stand by. Har som ni säker vet fixat lite med widgetarna för at få det bra.

Det första som händer är att jag såklart somnar innan stand by slår till. Det är ett tecken på hur otroligt snabbt jag somnar. Men när jag vaknar under natten är inte stand by igång. Vet inte vad jag gjorde för fel. När jag testat går telefonen till stand by i tredje steget. Först är telefonen på, sedan låses den och låsskärmen är aktiv och till slut går stan by in. Det gjorde den alltså inte i natt.

Vet inte riktigt vad jag ska testa i natt, nu när ja ska gå och lägga mig. Jag hade testat att sätta in fokusläge för sömn som inte alls kändes som att det passade mig, men det är en annan sak. Ikväll kanske jag provar mitt normala fokusläge för en fredagskväll. Vi får se vad det ger.

2 gillningar

Jag har råkat ut för att vakna och skärmen är helt svart. Men nu var det länge sedan.

Men provade nyss (frugan ska på
Loppmarknad och är redan uppe för att hamna först i kön för en bra plats).

Så jag blev nyfiken och sätter upp telefonen och stänger den genom att trycka på sidoknappen. Standby kickar in direkt.

1 gillning

Det funkade inte i natt heller. Måste felsöka.

Har testat senaste veckorna och jag har svart skärm hälften av tillfällena. Vet inte vad det beror på och kan inte hitta någon inställning. Min slutsats är att det inte fungerar, alltså är buggigt under beta-perioden.

1 gillning

Jag gillar buggar. Då är det inte mitt fel och någon annan är ansvarig för att fixa till..:sunglasses::sweat_smile:

Har samma problem

1 gillning

Och i natt så gick det inte igång för mig…

Och nästa gång så fungerade det.

1 gillning

Min fungerade inte i natt heller. Finns det några yttre krav som ställs? Jag testade funktionen när jag hadde laddstället på hemmakontoret. Då fungerade det. Flyttade sedan laddstället till sovrummet och bytte laddare. Men det borde inte handla om det då några av er får det att fungera ibland.

Måste telefonen ligga åt ett visst håll? Är det något med fokuslägena?

Har du provat "sovläget"?

Jag är också lite förvirrad. Riktningen verkar inte spela roll.

Ja, men sovläge passar inte mig så som jag har förstått det. Men jag har testat att ställa in det. Jag har även ett fokusläge som heter helgsov som jag testat att ha igång och då funkar det inte. Ska testa att inte ha något fokusläge alls på?

Jag lägger min på laddning bara i liggarens läge på ett ställ.
Har inte Always on display men räcker med att tryck på skärmen så visas standby.

1 gillning

Roligt med felsökningar. Men det är en funktion som jag räknar med att de fixar utan att jag skriver någon feedback :slight_smile:

1 gillning

När du skriver lägger och liggande, menar du plant på en på en laddare så att skärmen är rakt upp? Eller liggandes på ett ställ så att skärmen pekar mot dig?

Det fungerar bara om skärmen pekar mot dig. Det fungerar inte liggandes plant på ett underlag

1 gillning

I horisontalläge på en 3d printad hållare på sängbordet. :+1:t3:
Så skärmen är tiltad mot mig.

2 gillningar

Hoppas nu PB löser instabiliteten med Stand by. Natten till igår fungerade helt plötsligt, men inte natten till idag.

De två nätter det har fungerat så jag jag konstatera att det är en riktig bra funktion. Men jag skulle vilja ha en digital klocka och en markering att larmet är på, gärna med vilken tid.

1 gillning


Svep åt sidan tills du kommer till en digital klocka

Övriga önskemål är en annan sak…

1 gillning

Tyckter att jag gjort det, men är väl blind eller svajpade dåligt. Tack!

1 gillning

Det här nya StandBy läget, funkar det bara i landskapläge?

Är i tankarna att köpa nytt Magsafe laddare till nattduksbordet.

Ja bara landskapsläge. :slight_smile:

1 gillning