Men än så länge är Stand By instabilt.
Konstigt då jag inte haft några problem. iPhone 11 Pro Max.
Vi är flera här som har problem. Kan funka ena natten men inte andra. För egen del så gick det inte igång när jag gick och la mig. Vaknade vid 4-snåret för att gå på toa och den var släkt. Viftade lite med handen framför skärmen för att se om den vaknade utan resultat. När jag kom tillbaka från toaletten var Stand By på.
Provade på kontoret nu också. Hoppar igång direkt.
Svep från höger till vänster så får jag upp digitala klockan också.
Standby funkar inte på min 13 mini. Toogle är på i inställningar. Har den i laddare och landskapsläge
Kan det ha någonting med vinkeln i landskap läge att göra?
När jag håller min i handen fungerar det inte så bra, men den hållaren jag har vid sängen och på kontoret fungerar klockrent...
Det var vinkeln
Hmm, det där var intressant. @bjorsi upplevde du att du vinklade den till mer eller mindre stående när du fick igång det?
Mindre stående
Surt att Standy-läget inte kan vara konstant på om man inte har en always-on-display. Telefonen sitter ju laddaren iallafall och jag vill inte behöva röra skärmen för att se vad klockan är bredvid sängen. Missar hela idén då tycker jag.
För mig räcker det med att knacka på sidan av sängbordet.
Jag viftar bara lite åt telefonen
Ja, det funkar ok för mig men min fru sover på andra sidan sängen och det vore kanon om hon kunde titta över mig och se vad klockan är. Hade hoppats slippa köpa ny klocka efter att vår vintage flip clock pajade...
Har svajpat fram och tillbakakasta/höger-vänster hela helgen utan att få fram den som @BlackSmp och @Curiosity visar.
Nu stannade jag på en typ av analog klocka och gjorde något, då kom den fram. Dessutom syns väckarklockan..
Hur får ni fram de som inte är delade i två lika halvor? Jag har swipat åt alla möjliga håll (upp, ner, vänster, höger) och dragit i mitten utan att få fram vare sig fördelning eller de utseenden ni visar. Mina ser ut som det Apple visar.
Svårt att beskriva eftersom jag inte har koll på hur det hela fungera i detalj (det känns lite som en happening varje gång) men…. Jag sveper i sidled tills jag kommer till denna
Och sedan så sveper jag i höjdled
Ja, jag har altid haft en analog klocka som tar upp hela skärmen om jag svajpar längst till höger.
För övrig var jag glad igår när jag fick fram en variant som jag ville ha. Tog loss telefonen för att läsa lite på den. Sedan var det omöjligt att trigga igång Stand By när jag skulle sova 15 minuter senare. Kvällens test blir om det krävs att den är låst och ”släckt”(Always On) när man sätter den på laddning?
Det är en liten happening när jag sätter telefonen på laddning för natten...
Hur funkar mjukvaruutveckling? Kan Apple sitta på lösningen för att stabilisera den(Stand By) utan att släppa den för tidigt? Att den, Stand By, på något sätt skulle anses vara för stor och viktig förändring att släppa till en massa beta-testare?
Om inte, är det inte lite konstigt att den är så instabil? Det är inte långt kvar till den ska kablas ut..
Det har många funderat över länge…
Blir intressant att se om det kommer en ny betauppdatering i morgon