Spotify lanserar Spotify HiFi

Ja, det var väl så Apple gjorde (förutom att det inte finns ett premiumabonnemang).

Jag har varit rejält skeptisk till Spotify länge nu. Och fascinerad av att det fortfarande finns så mycket VC-pengar att pumpa in i ett bolag som aldrig tjänat pengar, och inte verkar ta speciellt bra beslut på många områden heller (podcasts, Ryssland...).

2 gillningar

Hur i hela norrlands inland går det egentligen? Skaffade ett par Sennheiser HD660S och kopplade in till Mac Studion för att ha på kontoret och lyssna på lite musik, efter en olycksalig feltryckning råkade musik från Apple Music i lossless-format ljuda in i mina känsliga trumhinnor. Nu går det ju inte att starta Spotify.

Kanske är det så att Spotify riktar in sig till blueooth-generationen där det inte spelar någon större roll men sääääääg det då... sluta plåga oss.

7 gillningar

Nästan läskigt hur man faktiskt hör skillnaden! Synd på den hemska Appen bara Apple Music bjuder oss på...

1 gillning

Smaken är som röven – klöven.

Älskar Apple Music, tycker Spotify känns som Lunar Storm!

6 gillningar

Varför har du en klöv i röven?

Håll snattran och lansera Hi-Fi nu då.

2 gillningar

Sluta vänta, byt nu:

Det borde ju vara lite tvärtom. I alla fall inte sänka. Dom mest populära artisterna tjänar ju så bra ändå.
Men sitter man i knät på dom stora bolagen så har dom nog en del att säga till om.

1 gillning

Hela betalningsmodellen är ju skev, där hela potten av intäkter klumpas ihop och sedan delas över alla artister. Min månadsavgift borde delas på de artister som jag lyssnar på.

Har för mig att det är en av dom saker som Björn Ulvaeus ofta propagerar för.

1 gillning

Yep, allt annat är ju sjukt, eller kommunism, men är väl samma sak. Har väl fungerat jättebra i länder som kör det konceptet iofs, eller inte.

1 gillning