Sonos Playbar vs HomePod

Tycker du inte att tal i Mini blir för mörkt/lågt för TV?

Jag upptäckte precis att mina Play:1 or inte var värde tre ruttna lingon i mitt hem utan en beam som ger dem AirPlay.

Hur blir ljudet om man sätter mina 2 mini ganska högt upp? Säg kanske 2-3 dec från taket ? Helt okej ?

Högtalare som är gjorda får att stå på ett bord/tvbänk. Vad tror du? :slight_smile:
Om ni inte tyckte en soundbar var snygg under tv´n som man kan gömma kablar hur snyggt blir det med runda högtalare med kablar hängandes efter väggen.

Har nämligen 2 st hål i väggen där elen går där uppe, varje sida av tv, ganska så symmetriskt. Tänkte sätta uttag där isåfall så har mini el där eventuellt ska sitta :stuck_out_tongue:

Ur hembio synpunkt är det en usel idé. Ja ur alla synpunkter tycker jag. HomePod “ska” stå på en bänk/bord för basen riktas neråt. Så sätter du den högt upp kommer du tappa all den lilla bas den presterar generera.

Du försöker att använda den på ett sådant sätt den inte var tänkt att användas på. Ungefär som att skruva i en stjärnskruv med spårskruvmejsel.

Du hade ju fått hem dina minis. Istället för att vi ska sitta och gissa år dig är det väl bara testa….

7 gillningar

Han har redan skickat tillbaks de så nu vill han bara bli övertygad om att han gjorde rätt, därav dessa vansinniga installationstankar. :joy::joy::joy::joy:

Det går men det är inte rätt :smile:

Gör det! Jag hejar på!

Se bara till så att ljudet kommer ut mot något. Som du ser på bilden så har Homepod mini en konformad tratt där ljudet transporteras nedåt och sedan utåt.

Kom med tips hur jag kan fästa skiten :joy: hade tv varit platt emot tv hade det varit enklare att bara sätta en på varje sida av tv, men blir lite mindre snyggt nu när tv vrider sig

Ja, kanske borde prova hålla dom där uppe och se,

1 gillning

Är de någon speciell bas man bör ha? Något man bör tänka på? :slight_smile:

Är de flesta sub auto on/off?

Jag är mäkta förvånad att du får på dig kläder varje dag. Du kanske har bara en färg att välja mellan :rofl: :wink:

Den information du behöver finns ju i klippet. Angående on/off så får du titta på specarna på den sub du är intresserad av.

:crazy_face: