Såhär i semestertider har jag ytterligare en frustrerande sak, när man åker mellan olika anläggningar (hus) måste man alltid söka efter systemet, trycka inställningar välja rätt, koppla upp sig mot det…. Vad jag minns gick det automatiskt förut
Aa de suger lite , men med tanke på alla funktioner som försvann så är jag glad att de ändå funkar
innan uppdateringen räckte det att starta om appen bara så anslöt den automatiskt
fungerar fort lika segt dock.
Sista raden!
Efter min router dog och jag återställde mina högtalare har inte Trueplay funkat.
Ikväll får familjen lämna huset så jag kan göra det i lugn och ro.
Just när jag tyckte appen reagerade bättre på ljudslidern.
Så belv det helt tyst istället.
Satte volymen på 50% i köket.
SKITOS.
Fattar inte hur dom lyckats förstöra ljudslidern , måste ju finnas en standard ljudslider som man ska använda för användarvänlighet och tillgänglighet.
Nu senaste veckan har jag märkt att volymslidern reagerar när jag drar nerifrån skärmen för att byta app t.ex. jättehärligt när man går från volym 5 till 45 bara för man ska byta app
Asså va i h*lvete!!!!
Inget funkar ju in den förbannade appen!
Airplay funkar fint, men hur kan man fucka sönder en app/system nåt så fruktansvärt!!! Idioter…
Så, nu har ja fått ur mig lite iaf ..
Less
Nu har det ju funkat i flera månader? Inte ett enda problem här faktiskt =)
Rubb it in bara!!
Glöm inte att @Marcus_Attefors har aktier i Sonos så han måste hålla skenet uppe.
Kan knappt fylla en bensintank med det som är kvar från dem
De har gjort sin app så otroligt beroende av internet att det är pinsamt. Har man inte 2 ms responstid hemma är allt kasst
Precis!! Så står det! Internetkoppling förlorad eller liknande ….. skräp
En gång i tiden... Satt ett gäng och kom på något riktigt bra.
Vi gör en jättebra produkt som är snabb och otrolig smidig att strema musik i flera rum, med bra ljud, med en bra och enkel app.
SEN DÖDAR VI ALLT IHOP.
Vi lägger till nya funktioner, (som ingen behöver eller frågat efter) hittar på något som gör att era gamla högtalare inte längre fungerar i ett och samma system, (men här får ni en bajs-rabatt-kod), Vi dödar helt enkelt alla era gamla högtalare, som fort. är ok att stream musik med....
Vi höjer priserna rejält, gör även den nya högtalare riktigt fula, som ser ut som ett gigantiskt VR headset, och tvingar folk in i S2 och gör den ASDÅLIG!!! (efter att den fungerat bra)
Ett sånt där vinnade koncept. ... Märkligt att det inte är fler som vill föja med sonos-vinnar-tåget...
Så bra hanterat
Tack SONOS.
Nä, det fungerar verkligen asdåligt. Min sågning var mild.
Har du lust att utveckla detta lite? Vilka funktioner har ingen bett om? Vilka högtalare har de dödat? Du verkar inte tänka på att Sonos är ett techbolag. De gör inte analoga högtalare och för att ta sig framåt så krävs det ibland att vissa äldre produkter får lida. Tycker Sonos lösning dels med S1-appen och att man fick rabatt och får behålla högtalarna är mer än fair. Eller är du sur för att iPhone 4 inte får iOS 18 också?
Denna fattar jag inte alls, vad har du för VR-headset hemma egentligen
Sonos skrev själva (när det nu var) att snart kommer vi lansera en ny App, S2, där äldre högtalare som ej stödjer visa funktioner vi kommer lägga till, ej kommer fungera.
Då kröp de till korset och lanserade S1.
Såklart de är ett techbolag. Men jag har köpt hårdvara med en vis funktion, som inte är rimlig att döda. Som många andra kunder även tyckte, där av S1.
Själv köpte jag enbart SONOS för multirum funktionen, hade önskat att man kunde behålla enbart detta.
Vad nu sonos lanserat som är nytt, som inte just är mulitrum vet jag inte, men önskvärt var att de gjort s1 och s2 från början och varit tydligare mot kund.