Sonos gör om sin app – så här kommer den se ut

Från sajten:
image

I maj så kommer Sonos-appen få nya funktioner och ett nytt utseende och dator-appen kommer försvinna och ersättas av en webbapp istället.

Sonos-appen lämnar en del att önska men den 7 maj blir det ändring på det då Sonos gör om appen och sätter användaren i fokus med en ny startskärm där vi snabbare kan komma igång med vårt musiklyssnande. Den nya startskärmen går att anpassa efter eget tycke där vi kan fästa rader med favoritinnehåll och favorittjänster så vi slipper hoppa mellan olika flikar i appen. Vi kommer kunna se saker som det senaste vi lyssnade på, bläddra i bibliotek och se rekommendationer från våra streamingtjänster.

Vi var först med att erbjuda musikuppspelning i flera rum för över 20 år sedan och är stolta över att våra produkter spelar musik i över 15 miljoner hem idag. Eftersom vi strävar efter att hela tiden förnya oss och lyssnar på feedback från våra entusiastiska kunder kände vi att det var dags att uppgradera appupplevelsen”, sa Patrick Spence, CEO på Sonos. ”Efter noggrann utveckling och testning är vi övertygade om att den här omdesignade appen är snabbare, bättre och enklare att använda. Den höjer återigen ribban för musikupplevelser i hemmet och ger oss möjlighet att utöka vårt tjänsteutbud med nya kategorier och upplevelser.

Den nya webbappen

På startskärmen finns även en sökruta där vi kan välja att söka efter artister, låtar, poddar, ljudböcker och sveper vi uppåt från startskärmens nederkant så kan vi styra hela systemet och se vad som spelas i vilket rum. Det går även att direkt gruppera flera högtalare och justera volymen. Sonos har även valt att helt slopa appen till datorer och erbjuder istället en webbapp som fungerar i samtliga moderna webbläsare. Både mobilappen och webbappen kommer att lanseras den 7 maj globalt.

Galleri

1 gillning

Använder den appen för att uppdatera firmware. Kan de lägga en stor knapp för det på hemskärmen så räcker det för mig.

1 gillning

Precis - en av de mer onödiga apparna på min mobil.

1 gillning

Enda vettiga appen för att gruppera högtalare ju?

Använder bara Sonos som tv-högtalare. Allt annat är HomePods.

1 gillning

Det är väl detta de vill råda bot på. Att appen används för lite, de vill nog som alla andra få in användarna i sitt ekosystem. Jag använder den själv ytterst sällan om det inte handlar om nån form av admin av själva systemet. Är ju eg ett bra betyg för Sonos att man aldrig behöver använda appen eftersom allt bara funkar.

Ah, ja då är det ju inte så konstigt att du bara kör Sonos-appen vid uppdatering =)

1 gillning

Fasr det hade man önskat att man kunde göra smutt i tex Spotify .

//Daniel

Gruppera dem behöver man väl bara göra en gång? Sedan visas grupperna som en högtalare vid AirPlay.

Gör olika grupper lite då och då beroende på hur jag vill ha det hemma =)

Ah, ok. Det ändras för mycket för mig för att jag skulle vilja spara grupperingarna. Enklare att bara välja de högtalare jag vill ha ut musiken ur när jag startar AirPlay. Dessutom så har iPhonen blivit bra på att föreslår rätt rum åt mig.

Jag startar godnattsaga till dottern och radio till hunden via sonos-appen, men det tänkte jag automatisera bort, när jag har tid :smiley:

Gjort på några minuter med sonos integration i HA :slight_smile:

Ja, lär bara få tid och lust, jag är ju lite dålig på HA :sweat_smile:
Man skulle också ha kört ut ”Läggdags!” via TTS via sonos :sweat_smile:

Jag har en massa ”barnkommandon” som genvägar som lätt aktiveras via Siri och går ut till barnens HomePods med Siris röst, tex

  • Maten är klar
  • plocka ur diskmaskinen
  • nu får ni vara lite tystare (barn X)

:sweat_smile:

3 gillningar

Kul! Skulle man haft i sonos! Länge tänkt att man borde kunna prata i appen och att alla högtalare i huset spelar det man säger, oavsett grupper mm

1 gillning

Hämnden kommer sen när de lär sig lägga in:

  • Pappa, sluta snarka!
  • Swisha mer pengar!

Jag använder appen Lyd på min Apple Watch, med den går det att prata in meddelande som sedan spelas upp i Sonos.

3 gillningar

Oh faan :open_mouth:
Jag kör ju med Lyd och har gjort i flera år, men detta hade jag missat :slight_smile: