Hmm, låter rimligt. Men har snabbt wifi.. hmm
Har två snabba asus routerar i mesh.
Ska g du något man bör testa? Förutom att jag redan har en med ethernet kabel?
Hmm, låter rimligt. Men har snabbt wifi.. hmm
Har två snabba asus routerar i mesh.
Ska g du något man bör testa? Förutom att jag redan har en med ethernet kabel?
Har du två routrar i mesh? Inte en router och en satellit?
Asus Ai mesh.
Hahah någon skrev slownos på reddit
Också asus, dock inget mesh.
Jag har iphone 12 pro, sambon 15 pro, bägge svär lika mycket
Jag has Asus mesh men ingen Sonos app, rullar på bra.
Mitt stora problem är om jag kopplar samman mer än tre ställen börjar den tappa högtalare några sekunder åt gången. Innan uppdateringen hade jag aldrig de problemen.
Sen har de ju lite kvar att putsa på i själva appen, saknar vissa delar som fanns innan.
Skaffade en Sonos Ray till lantstället och den var ett HELVETE att lägga till i nya appen. Fick bara olika felmeddelanden. Till slut lyckades jag genom att växla över till Mac-appen mot slutet av installationen.
Jag hatar nu Sonos nästan lika mycket som @Stefan_Sandstrom.
Är inte ensam:
Man får alltså felmeddelanden när den ska uppdateras i slutet av installationen. Men om man då använder Sonos-appen på Mac så uppdateras den och sedan fungerar den i iOS-appen.
Nya uppdateringen har verkligen varit en katastrof från vad man läser på t.ex Reddit , jag känner mig lyckligt lottad som inte haft några större problem trots 3 Sonos system som jag går mellan nästan dagligen
Välkommen...
Får jag också joina klubben?, från att fullkommlit älskat sonos, till att det blivit mer och mer rostigt mer åren. Nu tål jag inte sen hen.
Jag funderar på att nergradera allt till S1. Då får jag även de fina högtalare i bokyllan mot Amp att fungerar i samma system igen.
Kan leva utan AirPlay. kanske kanske spara två mot TV pga Airplay.
hmm S2 är snabbare (men fort seg!) på min gamla Xs, mot 12 Pro Max...
Det är under all kritik hur dålig appen just nu är, visst den är väl utseendemässigt till det bättre, men vad gör det när skiten inte funkar
Håller med. Snygg kanske, men fattar inte riktigt strukturen. Sen verkar den hantera grupper av högtalare lite godtyckligt
Ni som har problem kan ni svara på följande:
För mig var det senast Sonos Ray, kopplad med ethernet och UniFi. Appen gav bara felmeddelandekoder tills jag använde Macappen och kunde uppdatera högtalaren.
På Reddit är det en majoritet av de som har fel som kör UniFi faktiskt, verkar vara som nya Sonos-appen är sjukt kräsen på vad för nät man har. Vissa har löst det helt genom att slå av 5Ghz så ska det ha löst det men det är ingen kul lösning.