Sonos gör om sin app – så här kommer den se ut

:scream:

1 gillning

Tack för tipset! :smiley:

Nice! Tack! Ska se om jag hittar liknade app för iPhone också

Från sajten:
image

Idag kan du kasta dig in och uppdatera din Sonos-app och det första du kommer märka är att den ser helt annorlunda ut så det kan ta ett tag att bli van vid den.

Sonos har gjort om sin mobil-app från grunden och idag har den släppts fri. I uppdateringen har hemskärmen gjorts om helt och det blir betydligt enklare att snabbt komma till sina favorittjänster och spellistor. Hemskärmen går att göra mer personlig genom att flytta runt bland annat musiktjänster och spellistor.

Den nya webbappen

Det är även enklare att komma åt alla dina högtalare genom att svepa från botten så får du upp en lista på alla högtalare eller grupper. Sonos kommer även skrota sin app till Mac och PC och byta ut den mot en webbapp som går att nå här. Vi har hunnit testa webbappen en stund nu och den är tyvärr väldigt seg än så länge, men mobilappen tycker vi är ett stort lyft.

 

Det enda jag brukade kolla i appen var statusinformationen om vilket ljudformat som går in i Sonos. Hittar inte den i nya appen.

Hittade nu. Var inte lika intuitivt som tidigare.

Hoppas verkligen det här kommer bli en bra uppdatering.
Jag använder appen många gånger om dagen för jag har på Sonos radio i bakgrunden typ dygnet runt och byter kanaler då och då och grupperar högtalare
Kom igen Sonos !!

Jag använder väckning varje morgon på en av mina Sonos. Är det någon som listat ut hur man byter klockslag och radiokanal i den uppdaterade versionen? Hittar bara reglaget för on och off på väckning.

Tyvärr finns inget stöd för att ändra tider, dagar, volym för väckning i den uppdaterade appen. Supporten säger att de skall lägga in väckning igen, men vet inte när detta kommer.

2 gillningar

Bra med en väcknings funktion som man inte kan ställa in. Så det är Sonos som bestämmer när man ska gå upp? :joy::joy:

Timern för att stänga av efter visst tid ser också ut att vara borta. Den använder jag rätt ofta när jag ska sova.

Finns det något som är bra med den nya appen? Låter som de tagit bort många bra funktioner.

Den är lite stiligare och mer modern. Men funktionsmässigt är den minst tre steg tillbaka i utvecklingen. Långsam och saknar funktioner.

1 gillning

Verkar som att man behöver ha en prenumeration numera av TuneIn för att man ska kunna "lägga" till den i Sonos. Fram till denna stora uppdatering så har jag alltid haft gratisversionen med reklam som fungerat i den gamla Sonos appen.
Så många kanalen som jag haft som favoriter går inte att lyssna på längre verkar det som.

Dem borde haft en grupp av ”vanligt” folk som betatestade den innan dem skickade ut den skarpa versionen.

Väldigt svårt och omständigt att hitta vissa funktioner och inställningar.

1 gillning

Alltså. Det här känns inte helt genomtänkt.

1 gillning

mm varför inte bara ha en alarmklocka bredvid kugghjulet uppe till höger

men...

Ny version, men att göra klart innan man lanserar. Nä. Larm får komma senare...............

"## Sonos app for iOS or Android

Sonos app version 80.0
This feature is not currently available in the Sonos app for iOS or Android, but it will return in a future update.

As a temporary workaround, please use the Sonos app for macOS or Windows for full control over your system’s alarms."

Väcktes denna klämdag av Sonos. Tydligen ligger alla sparade väckningar kvar men funktion att ändra är borttagen. Idiotiskt! Snacka om att missa en viktig funktion i en uppdatering. Detta måste åtgärdas snabbt, tills dess får jag koppla ur min Sonos.

Kan man gå tillbaka Sonos förra app på iPhone?!