Sommarskor

Inviger gubbsandalerna. Satan vad sköna de är att gå i!
Image

1 gillning

1 gillning

Vad glider en Sollentuna-bo runt i för mackor när det är så här varmt?
Image

Blir sällan varm om just fötterna men vita sneakers är en klassiker!

1 gillning

Erkänn nu att det är vita foppatofflor som du pimpat med Apple-logga. :wink:

1 gillning

Foppatofflor spelar i samma liga som ringskärmen på iPhone. De förtjänar inget annat än en plågsam död.

Kan ju inte svetta sönder ett par sneakers i när det är 30 grader ute :sweat_smile:

Jag skrev ju det, blir sällan varm om fötterna =) Så det är inga konstigheter =)

Tyckte mig se de här på dina fötter i matlagningstråden:
image

2 gillningar

Alltså de är så jävla fula, blir fan provocerad att den där hemska skon existerar!

Det är väl den officiella skon för Sollentuna-bor?

Har hört att de ska vara sköna. Jag skulle aldrig låta någon se mig bära sådana. Mjukisbyxor är också sköna men jag går inte utanför dörren i dem.

2 gillningar

Instämmer helt, skulle inte ens bära dem i smyg. Håller med om mjukisar! Det finns gränser!

Vita sneakers är för pojkar. Skodon i skinn är för män :sunglasses::kissing_heart:

*gubbar

När det gäller skor så blir jag jäkligt varm om fötterna men ett par shyssta tunna lädersneakers eller slip-ons funkar fint för att inte överhetta. Ett par sandaler är bara gubbigt. :wink:

1 gillning

Image

Vad har vi för åsikt om träskor i den här tråden? Bortsett från att de är livsfarliga att gå i så anser jag att de fungerar när man är på lantstället och går mellan dörr och hängmatta.

1 gillning

När jag går hemma och skrotar så funkar allt som är mjukt och skönt.
Trätofflor är alldeles för hårt för mig.
Har lite problem att gå barfota så går i dessa jämt hemma.
Har även ett par Crocs när jag är ute i Trädgården.
Men fort man skall ut och visa sig i offentligheten åker sneakers på.

bild

På landet går man barfota. Gillar i grunden träskor för deras enkelhet men kör med crocs om jag måste temporärt skydda fötterna när jag går in i verkstan eller liknande ställen där golvet kan vara smutsig.
Är nästan två meter så med träskor börjar jag slå i huvudet för att jag glömmer att ducka.

1 gillning