Smältande prylar?

Någon mer som drabbats av att era tekniska prylar smälter på utsidan?

Det låter helt knäppt fast vet inget annat sätt att beskriva det. Nu senast är det routern, AmplifiHD som blivit klibbig och mjuk, går att dra av ytan med nageln.

En Microsoft flight styrspak och en gammal Ericsson mobil har drabbats av samma sak, ytan blir mjuk och klippig av sig själv.

Är det västkusten de inte tål? :wink:

Haft nåt liknande fenomen på en powerbank och en blåtandshögtalare. De var lite matt yta på från början, men sen blev de kladdiga och äckliga.

Spännade , hur exponerade för ljus är dom, typ solljus är väl ganska elakt mot vissa plaster. Saker utomhus har jag nog likande erfarenheter på men, kan ju gissa att det är något annat i ditt fall.

Men ska vi gissa på värme i detta fall , får iden från : SAMHÄLLE | Kemi.

Och sen när plasten blir nedbruten så fastan smuts och damm på ytan , då dessa prylar drar åt sig damm.

//Daniel

1 gillning

Typiskt för plastprodukter med ett sammetsliknade ytskikt. Det är åldern som påverkar främst. Jag har haft orörda prylar som legat i en låda och blivit kletiga med tiden.

Min multifjärr (Harmony One) hade ett sådant sammetsliknande gummit på undersidan för ökat grepp. Den blev kladdig och oskön efter några år. Men det gick att tvätta bort kladdet. Använder den dagligen än idag.
:slightly_smiling_face:

1 gillning

Det var samma för mig med joysticken och mobilen, de hade legat i en låda i flera år och ändå smällt.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med routern, börjar se rätt ofräsch ut, vågar man ta till några kemikalier för att putsa upp den?
Eller ett fint sandpapper?

Vill helst inte byta, hela familjen har vant sig att använda klockan på den.

Tror det är dags att byta ut AmpliFi HD snart. Helt tyst i deras releaseforum (inte ens en ny beta på gång). Möjligt att de till slut är EOL – även om de inte sagt något officiellt ännu.

Min Amplifi HD är exakt likadan. Skit produkt!

1 gillning

Ja känns som den närmar sig EOL, hoppas att de ska släppa en ny modell i liknade design fast det verkar tyvärr tyst.

Kör den inte som router utan antenn så kan ha den lite längre även om firmware uppdateringarna slutar komma. Fast visst finns det en gräns hur rälig (ful) den får bli.

Inte riktigt lika snygg men en värdig ersättare kanske:

https://www.inet.se/produkt/5413965/ubiquiti-unifi-express

Har testat express en del, fungerar helt okej!
Får ut 940mbit via kabel och trådlöst 4-500mbit samt mesh ca 250.

Duger inte som en ersättare till mina AmpliFi Alien, tyvärr.

Upptäckte precis att gummit i bågen på mina Jabra Evolve 75 börjat göra detta. :poop:

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams